رخشانی گفت: میزان پذیرش دانش آموزان استان در مرحله دوم از المپیاد‌های علمی دانش آموزی کشور نسبت به سال گذشته ۱۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: المپیاد‌های علمی دانش آموزی بزرگترین رویداد سالانه علمی کشور در سطح مدارس متوسطه دوم است که در ۱۲ رشته علمی برگزار و از سطح منطقه‌ای آغاز و تا مرحله کسب مدال طلا و برنز کشوری و جهانی ادامه می‌یابد.

او  افزود: در سیستان و بلوچستان در مرحله اول این رقابت‌ها که بطور همزمان در سراسر کشور در بهمن ماه انجام شد تعداد یک هزار و ۸۹۱ دانش آموز در ۱۳ رشته المپیادی به رقابت پرداختند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و استفاده دانش آموزان از کلاس‌های آنلاین مدرسان و اساتید مدال آور المپیادی کشور، از این تعداد ۱۹۵ نفر موفق به راهیابی به مرحله دوم شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سال قبل تعداد دانش آموزان پذیرفته شده در این مرحله ۸۸ نفر بوند، تصریح کرد: افزایش ۱۱۹ درصدی تعداد پذیرفته شدگان المپیاد‌های علمی استان رویدادی بی نظیر و چشمگیر است.

وی ادامه داد: مرحله دوم این رقابت‌ها به دلیل هنرمانی با امتحانات پایانی نوبت دوم طی دو بازه زمانی در اردیبهشت و خرداد انجام خواهد شد که فاز اول از پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت آغاز و تا یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

رخشانی گفت: فاز دوم این رقابت‌ها از ۲۳ خرداد تا ۲۵ خرداد انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: در بازه زمانی اول ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت ۸ عنوان درسی فیزیک، کامپیوتر، شیمی، ریاضی، نجوم و اختر فیزیک، زیست شناسی و تفکرو کارافرینی به تعداد۱۱۶نفر شرکت دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار