مسئول ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمان، از جزئیات ثبت نام دانش آموزان در مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس ضیامسئول ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمان، با تاکید بر رعایت اصل تکریم، کرامت انسانی و حفظ احترام والدین و فرزندان آن‌ها در فرایند ثبت نام، گفت: انسجام و هماهنگی در ستاد ثبت نام به منظور تبیین فرایند ثبت نام و پاسخگویی به ابهامات پیش آمده و اطلاع رسانی در زمینه ثبت نام باید در نظر باشد.

او با بیان اینکه انتخاب افراد دارای حسن خلق، منعطف، صبور و آگاه به قوانین و مقررات در ستاد‌های ثبت نام ضروری است، افزود: ثبت نام به شیوه غیرحضوری از سامانه الکترونیکی http://pada.medu.ir انجام می‌شود و در صورت ضرورت ثبت نام به شیوه حضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش آموزان، از طریق سیستم نوبت دهی صورت می‌گیرد.

مسئول ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: پایگاه‌های سنجش به میزان مورد نیاز از طریق آموزش و پرورش استثنایی باید تعیین شود و پیگیری ثبت نام حداکثری دانش آموزان میان پایه به منظور جلوگیری از بازماندگی از تحصیل در اولویت است.

ضیا بیان داشت: در پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی گذشته ۶۴ هزارو ۶۵۲ نفر و در سال تحصیلی جاری ۶۵ هزارو ۵۸۹ نفر ثبت نام شده اند که ۹۳۷ نفر افزایش داشته ایم؛ در پایه هفتم در سال تحصیلی گذشته ۴۹ هزارو ۸۴۷ نفر و در سال تحصیلی جاری ۵۰ هزارو ۴۶۶ نفر ثبت نام شده اند که ۶۱۹ نفر افزایش داشته ایم و در پایه دهم هم در سال تحصیلی گذشته ۳۸ هزارو ۶۵ نفر و در سال تحصیلی جاری ۳۹ هزارو ۴۲۶ نفر ثبت نام شده اند که هزارو ۳۶۱ نفر افزایش داشته ایم.

او افزود: اتخاذ تدابیر ویژه جهت کاهش اضطراب و نگرانی دانش آموزان و والدین در خصوص زمان بندی ثبت نام به ویژه دانش آموزان ورودی دوره‌های مختلف باید مدنظر باشد و پاسخگویی به ابهامات احتمالی از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات از طریق نشانی skekayat.medu.ir (سامانه گزارش‌های مردمی و نظارت همگانی بر ثبت نام) انجام می شود.

معاون آموزرش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین گفت: بایستی از ظرفیت بخش‌های مختلف درون و برون سازمانی به منظور سهولت امر ثبت نام و تسهیل در اطلاع رسانی با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا هم استفاده شود.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: ثبت نام ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار