رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: تقویت بازارچه های مرزی استان زمینه ساز امنیت پایدار ، موجود بهبود معیشت مرزنشینان و توسعه تجارت باکشورهای همسایه خواهد شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، داود شهرکی رئیس سازمان صمت استان سیستان  و بلوچستان  در جلسه ای که با حضور ملک فاضلی نماینده مردم سراوان ، سیب ، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی که در محل سازمان صمت استان برگزار شد ، اظهار داشت : تقویت بازارچه های مرزی استان موجب بهبود معیشت مرزنشینان ،زمینه ساز امنیت پایدار و توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه را رقم خواهد زد .

او  ادامه داد : در سال گذشته با برنامه ریزی های انجام شده و تغییر رویکرد در سیاست گذاری در بحث مبادلات مرزی ، از طریق همگرایی دستگاه های مرتبط ، موحب تغییر نگاه کشورهای همسایه به بازارچه های مرزی شد که در حال حاضر جهت ایجاد و توسعه بازارچه های مرزی از سمت کشور پاکستان با درخواست های فراوان مواجه هستیم .

شهرکی خاطرنشان کرد: هدف ما در ایجاد و تقویت بازارچه های مرزی ، استقرار مردم به جهت انجام مراودات تجاری و بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان می باشد .

او ادامه داد : با پیگیری های انجام شده در سال گذشته ، مشکل تعداد ۴۰۰۰ هزار کارت پیله وری که بده کار ارزی شناخته شده بودند با طراحی و اجرایی شدن سیاست واردات در قبال صادرات رفع  شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت : طی سال گذشته تمامی برنامه های پیشنهادی استان در خصوص بهبود و تقویت مبادلات مرزی که با همکاری استانداری و دستگاه های ذیربط تدوین و تهیه گردید در جلسه هیات محترم دولت به تصویب رسید که هم اکنون در شرایط سامان بخشیدن در راستای اجرای مصوبات هستیم.

 فاضلی نماینده مردم سراوان ، سیب ، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست ضمن اعلام رضایت از اقدامات سازمان صمت استان در خصوص توجه ویژه به معیشت مرزنشینان و تجار استان و تسهیل ، مانع زدایی و تقویت حوزه ی تجارت خارجی در استان ، اظهار داشت :با عنایت به انجام جلسات مکرر با مقامات کشور پاکستان و انعقاد تفاهمنامه های مشترک مرزی و ابراز علاقه و توجه ویژه این کشور در تقویت و ایجاد بازارچه های مرزی ، به جهت تسریع در روند اجرایی شدن مصوبات از توان و ظرفیت مجلس شورای اسلامی استفاده خواهیم نمود .

فاضلی در پایان تاکید کرد: همگرایی گمرک و وزارت بهداشت به جهت تسریع در روند مصوبات مبادلات مرزی در استان ، الزامی و از سمت ما پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار