نبود مرکز توانبخشی مانعی مهم در راه درمان دانش آموزان استثنایی بوشهر

رئیس آموزش و پرورش استثنایی بوشهر نبود مرکز توانبخشی در استان را مشکلی مهم برای خانواده ­هایی که فرزندی با نیازهای ویژه دارند، دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله نوروزی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر نبود مرکز توانبخشی در استان را معضلی اساسی برای خانواده‌های درگیر این موضوع برشمرد و گفت: والدین برای درمان فرزندان خود باید به استان‌های همسایه مراجعه کنند که بعضی از این افراد با توجه به استمرار درمان، رفت و آمد و همچنین مشکلات اسکان از درمان فرزند خود دلسرد می‌ شوند.

او افزود: آموزش و پرورش استثنایی استان برای حل این مشکل یک قطعه زمین را برای ایجاد مرکز جامع ارزیابی، تشخیص، توانبخشی و درمان روانبخشی دانش آموزان استثنایی در شهر بوشهر در نظر گرفته شده است که برای ساخت و تجهیز آن نیازمند یاری نهاد‌های دولتی و غیردولتی و همچنین خیران هستیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر ادامه داد: برآورد‌های لازم برای ساخت و تجهیز این مرکز جامع انجام گرفته است و در صورت تهیه ۵۰ درصد اعتبار از سوی استان، ۵۰ درصد باقی­مانده را سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


نوروزی با اشاره به اهمیت فعالیت‌­های توان­بخشی، عنوان کرد: مجموعه اقداماتی از جمله کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی مقدمه آموزش برای دانش­ آموزانی است که نیازمند خدمات توان­بخشی هستند.

 او همچنین بیان کرد: در حوزه توان­بخشی با کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و مرکز تخصصی  رو به رو هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.