علت تعطیلی آرامگاه فردوسی در روز بزرگداشتش چه بود؟

آرامگاه فردوسی در روز ۲۵ اردیبهشت ماه که به عنوان روز بزرگداشت فردوسی در تقویم رسمی کشور درج شده است، به روی علاقمندان بسته بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر‌ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، این مجموعه فرهنگی از پذیرش بازدیدکنندگان معذور است و از شهروندان درخواست داریم تا زمان رفع محدودیت‌های کرونا از مراجعه به آرامگاه فردوسی خودداری کنند.

او افزود: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها تعطیل است، روز گذشته ۲۵ اردیبهشت ماه مصادف با سالروز بزرگداشت فردوسی این مجموعه فرهنگی تعطیل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: نه‌‌نتها آرامگاه فردوسی بلکه تمامی اماکن فرهنگی تاریخی از فروردین‌ماه که وضعیت مشهد قرمز و سپس نارنجی شد، به صورت عمومی تعطیل شد.


بیشتر بخوانید


 مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی آیین‌های مذهبی، اجتماعی و سیاسی در مکان‌های سربسته در مناطق نارنجی و قرمز ممنوع است گفت: تعطیلی آرامگاه فردوسی مختص به دیروز نبود و از زمانی که مشهد به حالت قرمز و سپس نارنجی تغییر وضعیت داد تمامی اماکن فرهنگی و تاریخی تعطیل شد.

او در خصوص لغو مراسم روز فردوسی افزود: نامه‌ای از طرف شهرداری مبنی بر برگزاری بزرگداشت فردوسی در مکان سربسته، در آرامگاه وصول شد، ولی با توجه به شرایط کرونایی و به منظور سلامت مردم، این مجوز داده نشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تشکر از مسئولینی که برای حفظ سلامت مردم این اجتماع را برگزار نکردند، ادامه داد: انجام مراسم در شرایطی که در فضای آزاد و با حداقل افراد و رعایت تمامی دستورالعمل‌های  بهداشتی انجام شود، مانعی ندارد.

قلیان بیان کرد: هم اکنون وضعیت مشهد شکننده است و این شرایط نباید منجر به عادی‌سازی و اجتناب از فاصله‌گذاری‌های اجتماعی شود.

منبع: ایبنا

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.