به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان در پیامی با گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی عنوان کردند: روابط عمومیها نقش مهمی در پویایی و تسهیل متقابل رابطه مردم و مسئولان دارند و نیازمند آینده نگری و نگاه راهبردی هستند. آنها مسئولانه در مدیریت بیماری کرونا تلاش کردند و ثبت و ضبط تجربهها در این زمینه از سوی آنها ضروری است.
متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و علی زینی وند، استاندار کرمان به مناسبت ۲۷ اردیبشهت روز ارتباطات و روابط عمومی به شرح زیر است:
روابط عمومی، تلفیقی از علم و عمل، دانش و مهارت است. روابط عمومیها، ضمن استفاده از تکنیکها و ابزارهای ارتباطی و تولید محتوا با گسترش فضای عمومی، تفاهم و اعتماد را در جامعه ارتقا میدهند و به پویایی و تسهیل متقابل رابطه مردم و مسئولان کمک میکنند.
هماهنگی با سرعت تحولات ارتباطی و فناورانه، رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای، ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، برقراری ارتباط دو سویه و تعاملی بین مسئولان و مردم، داشتن ارتباط موثر با رسانه ها، هم اندیشی با اهالی رسانه، نخبگان و اقشار مختلف جامعه، ایفای نقش راهبردی و مشاوره ای، توجه به روابط درون سازمانی و برون سازمانی، داشتن برنامه منسجم برای شرایط عادی و بحران، افکارسنجی و پژوهش، تولید محتوای مناسب و متناسب با تنوع مخاطب، آموزش مستمر، حضور فعال در رسانههای اجتماعی، نقد پذیری و ارتباط با مردم از راههای مختلف، تبیین خدمات دولت و نظام و اقناع افکار عمومی و تعامل بین روابط عمومیهای دولتی و غیردولتی میتواند روابط عمومیها را به سازمانی پویا، هوشمند و تاثیرگذار تبدیل کند.
شیوع ویروس کرونا، آزمونی بزرگ برای روابط عمومیها نیز بود. با شیوع ویروس کرونا دولتها برای پیشگیری و مقابله با آن دست به اقداماتی زدند؛ اما تجربه کشور ما نیز نشان داد، همراهی مردم با برنامهها، رکن اصلی در موفقیت تصمیمها و اجرای شیوه نامه های تدوین شده است. در این زمینه روابط عمومیها متناسب با مخاطبان، نقش مهمی در اقناع افکار عمومی و همراهی مردم داشتند.
روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی و سایر دستگاههای اجرایی، بخش عمومی و خصوصی با مشارکت فعال رسانهها در کنار یکدیگر شبکهای در تولید و انتشار محتوا ایجاد کردند که موجب افزایش آگاهیهای عمومی، رعایت هرچه بیشتر دستورالعملها و مراجعه مردم به مراجع رسمی برای دریافت اخبار و اطلاعات، وفاق همگانی و همراهی با ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا شد.
لازم است روابط عمومیها همچنان که مسئولانه در پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ تلاش کردند در ثبت و ضبط تجربه ها، ایثارگریهای کادر بهداشت، درمان و جامعه پزشکی، مشارکت مردمی و همدلی بی نظیر در کمک به آسیب دیدگان از شیوع کرونا، کمکهای مومنانه و یاری رساندن به نیازمندان همت گمارند.
تلاش و کوشش خانواده روابط عمومی به مقابله با ویروس کرونا محدود نمیشود و حضور موثر آنها در تسهیل ارتباطات و اطلاع رسانی به طور مداوم و مستمر مشهود است.
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم. امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام تولید، پشتیبانیها و مانع زداییها نامگذاری شده است، روابط عمومیها به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در امر اطلاع رسانی و امیدآفرینی با همیاری گسترده درون و برون سازمانی بیش از پیش برای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت و زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.
اینجانبان با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی و قدردانی از همه تلاشگران عرصه ارتباطات، از خداوند متعال برای تمامی عزیزان، توفیق روزافزون مسئلت داریم.
حسن علیدادی سلیمانی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان
علی زینی وند
استاندار و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان کرمان
انتهای پیام/ م