رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از تعطیلی آرامگاه فردوسی در روز بزرگداشت فردوسی انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با انتشار متنی در شبکه های اجتماعی  نوشت: دیروز در مراسم افتتاح مسیر جلوخان آرامگاه فردوسی به هارونیه با در بسته آرامگاه و مردمی که پشت در مانده بودند مواجه شدم.

 آیا بهتر نبود در سالروز بزرگداشت حکیم بزرگ توس، در ورودی آرامگاه ایشان به روی دوستدارانش باز می‌بود؟

 مگر تمام فضا‌های عمومی باز نیست؟ چه ایرادی داشت که ستاد کرونا با بازگشایی این مکان در این روز خاص، هم دوستداران زبان و فرهنگ پارسی را خشنود می‌کرد و هم گزک را از دست بیگانگان می‌گرفت؟ 


بیشتر بخوانید


۲۵ اردیبهشت ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران "روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی" نامگذاری شده است.

دیروز به همین مناسبت در مراسمی با حضور مسئولان خراسان رضوی و مدیران شهری مشهد "طرح اتصال جلوخان آرامگاه فردوسی به بنا و بقعه هارونیه" مورد بهره‌برداری قرار گرفت و همچنین تندیس‌های رستم و سهراب و رستم دیوبند رونمایی شد.

"بقعه هارونیه" با حدود ۶۰۰ سال قدمت کهن‌ترین بنای بر جای مانده از شهر باستانی توس است.

بقایای شهر تاریخی توس که بنا‌هایی همچون زندان هارونیه در آن قرار دارد هم‌اینک محدوده‌ای ۳۶۰ هکتاری را در بر می‌گیرد که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

آرامگاه فردوسی در باغی مصفا به وسعت شش و نیم هکتار در ۲۰ کیلومتری شمال غربی مشهد در مسیری منشعب از جاده مشهد به قوچان که در سال های اخیر "بلوار شاهنامه" نامگذاری شده قرار دارد.

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.