فرماندار مراغه گفت:از ۲۳ بهمن ماه پارسال تاکنون هفت هزار و ۵۸۷ دز واکسن کرونا تحویل شهرستان مراغه شده که تاکنون در ۲ فاز ۶ هزار و ۹۰۹ واکسن تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، موسوی معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار مراغه  در جلسه کمیته هماهنگی واکسیناسیون کرونا گفت: از ۲۳ بهمن ماه پارسال تاکنون  چهار برند واکسن «اسپوتنیک وی»، «سینوفارم»، «آسترازنکا» و «کواکسین» تحویل شهرستان مراغه شده است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد گروه‌های هدف در فاز نخست واکسن دریافت کردند، گفت: واکسن کرونا در فاز نخست به گروه‌های کادر بهداشت و درمان، سازمان نظام پزشکی، بیماران خاص و سرطانی، کارکنان اورژانس، سالمندان، جانبازان، کارکنان آرامستان و پاکبانان تزریق شد.

او گفت: در فاز دوم واکسن به افراد بالای ۸۰ سال و براساس گروه‌های سنی طبقه بندی شده و با توجه به دستورالعمل سند ملی واکسیناسیون کشور تزریق و در مجموع در فاز دوم ۲ هزار و ۷۳۳ نفر واکسن دریافت کردند.

فرماندار مراغه گفت: ۶۲ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در شهرستان  مراغه واکسن کرونا دریافت کردند و افراد باقیمانده در مراکز تجمیعی و یا به صورت طرح منزل به منزل واکسینه خواهند شد.

موسوی گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال از امروز در شهرستان آغاز شده است.

او با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های متولی ملزم به پشتیبانی و همکاری با دانشکده علوم پزشکی مراغه هستند، گفت: هلال احمر و سپاه و حتی دیگر دستگاه‌ها نیروی انسانی ثابت در اختیار دانشکده علوم پزشکی مراغه قرار دهند.

او گفت: برنامه ریزی دقیق در واکسیناسیون و تسریع در روند اجرای آن به همراه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند در کاهش آمار کرونا در کشور تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.