مسئول روابط عمومی فرمانداری محمودآباد گفت: درک درستی از کارکرد و نقش مهم روابط عمومی‌ها در عرصه مدیریت نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد محتاطی مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد گفت: متاسفانه درک درستی از کارکرد و نقش مهم روابط عمومی‌ها در عرصه مدیریت نیست و نگاه سطحی و سنتی به این حوزه می‌تواند از خلاقیت و اثربخشی این واحد کلیدی در ادارات را کاهش دهد.

او افزود: بخش گسترده‌ای از بی اعتمادی حاصل در جامعه نسبت به دستگاه‌های دولتی و مدیران ادارات، ناشی از عدم شفافیت و اطلاع رسانی درست از اقدامات صورت گرفته است.

محتاطی گفت: اطلاع رسانی صحیح و متناسب با مخاطبان در جهت ایجاد ارتباط مؤثر و تغییر رفتار آنان می‌تواند بسیار کارساز باشد و در این بین نقش و مسئولیت روابط عمومی‌ها پررنگ‌تر از سایر بخش‌ها و واحد‌های اداری بوده و ضروری است روابط عمومی‌ها جدی‌تر دیده شوند.

او افزود: توسعه تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی از جمله درگاه‌های الکترونیکی و شبکه‌های مجازی و تلویزیونی باعث شده مدل و قالب فعالیت روابط عمومی‌ها از حالت سنتی خارج شده و بروز رسانی و نیاز به تغیر ماهیت فعالیت‌ها و بهره مندی از نیرو‌های تحصیل کرده و متخصص و همچنین بهره مندی و تجهیز این واحد‌ها به تکنولوژی روز دنیا بیش از پیش احساس شود.

مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد جنس و شکل ماموریت واحد روابط عمومی در دستگاه‌ها را متفاوت از سایر واحد‌ها دانست و گفت: شاید بهترین تعریف از واحد روابط عمومی همان تعریف استاد نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در کشورمان باشد که اشاره داشتند: بنویسم روابط عمومی بخوانیم تمام سازمان و پست روابط عمومی یک پست اداری نیست بلکه یک شوق اداری است.

محتاطی روابط عمومی‌ها را یکی از ابزار توسعه در دستگاه‌های دولتی دانست و افزود: مهم‌ترین هنر روابط عمومی را مردم داری و کاهش حاشیه برای مدیران و ایجاد ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولین و تعامل گسترده با اصحاب رسانه است.

او گفت: مدیران هرگاه در عرصه‌های مدیریتی و ماموریتی خود متوجه حاشیه‌های رسانه‌ای شدند باید نسبت به فعالیت‌ها و انتصاب فرد مسئول در این بخش تجدید نظر کرده و با تقویت و حمایت بیش از پیش از این جایگاه در تحقق ایده آل اهداف خود گام‌های اثر بخش بردارند.

مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد افزود: کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های عقب مانده در حال حاضر جهت نیل به استاندارد‌های همه جانبه در کلیه‌ی امور ناچار از اطلاع رسانی و به کارگیری وسایل ارتباط جمعی در نیل به توسعه‌ی متوازن و همگون هستند و بدون شک وسایل ارتباط جمعی با پوشش وسیع مخاطبان در همه جوامع، بیش از هر وسیله‌ی دیگری می‌توانند افکار عمومی را با نوآوری‌های جدید و مفاهیم لازمه‌ی توسعه آشنا سازند و این نیازمند روابط عمومی فعال و متخصص می‌باشد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.