وزیر ارتباطات گفت: برای پروژه ابررایانه سیمرغ ۵۰ میلیارد تومان از سوی وزارت ارتباطات به دانشگاه امیرکبیر داده شده است.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ابررایانه سیمرغ اظهار کرد: یکی از کاربرد‌های اصلی ابررایانه پردازش‌گری است، یعنی بناست که خدمات پردازشی را برای افرادی که نیازمند پردازش اطلاعات هستند، ارائه دهند. نماد سیمرغ در ابررایانه سیمرغ به معنای رسیدن به کمال است.

او افزود: یکی از حوزه‌های مهمی که به پردازش نیاز دارد، هوش مصنوعی است که یکی از محور‌های توسعه اقتصاد آینده دنیا خواهد بود؛ بنابراین شرکت‌ها برای تحلیل اطلاعات خود به زیرساخت‌های مورد نیاز برای پردازش نیاز دارند و ابررایانه‌ها این نیاز را برطرف می‌کنند.

آذری جهرمی تصریح کرد: در حوزه پردازش تصویر، ریدینگ بازی‌ها و فیلم‌ها، پردازش صوت، پردازش اطلاعات و کاربرد‌های دیگر در دنیا به ابررایانه‌ها احتیاج دارند.

او درباره میزان بودجه اختصاصی از سوی وزارت ارتباطات برای ایررایانه سیمرغ اظهار کرد: برای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان از سوی وزارت ارتباطات به دانشگاه امیرکبیر داده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ظرفیت ابررایانه سیمرغ گفت: ظرفیت این ابررایانه ۱ پتافلاپس است که برای ۱۰۰ برابر شدن آن هدف‌گذاری کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
وزارت ارتباطات سوپر کامپیوتر به چه دردش میخوره ؟