شکاف دیجیتال والدین و کودکان

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: ناکافی بودن نظارت ها از سوی والدین، بهترین فرصت را برای مجرمان سایبری فراهم می‌کند تا به کودکان آسیب برسانند.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه کودکان خود را در فضای مجازی تنها نگذارید، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ناکافی بودن نظارت‌ها بهترین فرصت را برای مجرمان سایبری فراهم می‌کند تا نه تنها از کودکان در فضای سایبری سوءاستفاده کند بلکه به آن‌ها آسیب‌های جدی بزنند به گونه‌ای که جبران برخی از این آسیب‌ها احتیاج به زمان و هزینه‌های فراوان دارد.


بیشتر بخوانید


توحیدی با بیان اینکه والدین باید برای استفاده فرزندان از بستر اینترنت، قوانین و مقررات خانگی تعیین و به آن پایبند باشند، افزود: اگر نظارت صحیح والدین در زمان استفاده از اینترنت توسط والدین وجود نداشته باشد، ممکن است فرزندان دچار آسیب‌هایی مانند اعتیاد اینترنتی، افت تحصیلی، خطرات جسمی و روحی شوند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: کاهش شکاف سواد سایبری والدین و فرزندان و پیشگیری از وقوع جرائم در این فضا در ابعاد اجتماعی و وضعی از مهمترین مسائل بروز می‌باشد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.