جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان از شناسایی و انهدام باند ۸ نفره اراذل و اوباش و مخلان نظم عمومی در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ عبدالعلی روانبخش، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در پی ایجاد نزاع و درگیری، ضرب و جرح برای احدی از شهروندان و اطلاع از اینکه افرادی به صورت باندی اقدام به شرارت می‌کنند، پس از رصد اطلاعاتی و شناسایی متهمان، با هماهنگی مقام قضائی و در اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش، در یک عملیات غافلگیرانه ۸ نفر از اعضای این باند که در ۵ مخفیگاه جداگانه به سر می‌بردند، در یک عملیات منسجم و هماهنگ دستگیر شدند.

اوافزود: این افراد که همگی از اراذل و اوباش سطح یک بوده، دارای چندین سابقه ضرب و جرح با سلاح سرد، قدرت نمایی و عربده کشی، نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی در کارنامه خود هستند.

او با اشاره به اجرای طرح اراذل و اوباش در کرمان تصریح کرد: در همین راستا تعداد ۶ نفر اراذل دیگر نیز در عملیات‌های جداگانه پلیس امنیت عمومی استان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ روانبخش به مخلان نظم و امنیت عمومی که بخواهند با قدرت نمایی و حرکات غیر متعارف آرامش عمومی شهروندان را خدشه دار کنند، هشدار داد و گفت: پلیس همیشه آماده است و اجازه نخواهد داد افراد شرور و اوباش با قدرت پوشالی و کذایی خود، امنیت و آرامش شهروندان را مختل کنند.

جانشین انتظامی استان بر ادامه همکاری و تعامل مردم با پلیس استان تاکید و تصریح کرد: انتظار پلیس از مردم همکاری و تعامل بوده و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه حرکات غیر متعارف از افراد مخل نظم و امنیت عمومی را در اسرع وقت با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

محل بهره برداری غیر مجاز  ارز دیجیتال در سیرجان لو رفت

فرمانده انتظامی سیرجان از کشف ۳۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال که به شکل غیرمجاز تهیه و در منزلی در یکی از محله‌های این شهرستان راه اندازی شده بودند، خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان از فعالیت چندین دستگاه ماینر قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های سیرجان مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در این رابطه ماموران پس از تکمیل تحقیقات ضمن هماهنگی قضائی همراه با عوامل اداره برق در بازرسی از این مکان ۳۲ دستگاه ماینر قاچاق در مدل‌های مختلف به همراه پاور و سایر تجهیزات در حال استفاده را کشف کردند که در این بازدید کارشناس اداره برق نیز غیر مجاز بودن و غیر قانونی بودن برق مورد استفاده ماینر‌ها را نیز تائید کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها توسط کارشناسان ۶ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

تمدید تاریخ اعزام مشمولین معاف از رزم

بنا به اعلام معاونت وظیفه عمومی تاریخ اعزام مشمولین معاف از رزم اول خرداد ماه به صورت سامانه‌ای تمدید و برای متقاضیان به اعزام نیز شرایط خاصی در نظر گرفته شده است.

در راستای اعزام مشمولان اعزامی اول خرداد ماه به مراکز آموزشی سراسر کشور و برابر با ابلاغ اخیر سازمان نظام وظیفه با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا و ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری حداکثری از ابتلا به این ویروس، حسب ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح تاریخ اعزام مشمولین پایه خدمتی خرداد ماه"معاف از رزم"که دارای بیماری‌های مزمن آسمی و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند به صورت سامانه‌ای تمدید شده است.

گفتنی است این قبیل مشمولین معاف از رزم در صورتی که تمایل به اعزام در همین تاریخ را داشته باشند لازم است نسبت به معرفی آنان به پزشک متخصص معتمد وظیفه عمومی اقدام و در صورت صدور نظریه و مجوز کتبی مبنی بر بلامانع بودن اعزام مشمول در این برهه زمانی توسط پزشک متخصص معتمد، پس از اخذ تعهد کتبی از مشمول و خانواده آن‌ها نسبت به ارسال مدارک مورد نظر برای تعجیل در موعد اعزام اقدام شود.

کشف وانت مزدا سرقت شده از تهران در شهرستان رابر

فرمانده انتظامی رابر گفت: یک دستگاه خودرو وانت مزدا که از تهران سرقت شده بود در عملیات ماموران انتظامی این شهرستان کشف شد.

سرهنگ حمید ناصری اظهار داشت: در پی اعلام مرکز مانیتورینگ استان مبنی بر عبور یک دستگاه وانت مزدا سرقتی از محور مواصلاتی بافت-رابر بلافاصله ماموران انتظامی این فرماندهی اقدام به اجرای طرح مهار در ورودی و خروجی شهرستان کردند.

او افزود: پس از گذشت مدت زمانی خودروی مورد نظر وارد ایست و بازرسی ماموران شد و راننده خودرو بدون توجه به ایست ماموران، اقدام به فرار کرد که با عکس العمل به موقع ماموران خودرو پس از طی مسافتی توقیف شد.

فرمانده انتظامی رابر گفت: پس از بررسی‌های لازم و استعلام به عمل آمده مشخص شد این خودرو از استان تهران به سرقت رفته که در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد و اقدامات لازم جهت تحویل خودرو به مالک آن در حال انجام است.

این مقام انتظامی  تصریح کرد: برای پیشگیری از سرقت خودرو، اتومبیل خود را به دزدگیر، قفل فرمان و پدال، سامانه GPS و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا وقوع هرگونه سرقت، سریعاً با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار