مدیرعامل فرش آستان قدس رضوی گفت: استحکام بالای فرش دستباف راور دلیل انتخاب آن برای پابوسی این آستان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهندس نعیم آبادی مدیر عامل فرش آستان قدس رضوی، در حاشیه بازدید امروز از گارگاه قالی بافی آستان قدس رضوی شهرستان راور، گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی روال عمرانی حرم مطهر و مجموعه آستان قدس رضوی، به شکل ویژه‌ای متحول شد و توسعه زیر ساخت‌ها و رواق‌های حرم در دستور کار قرار گرفت و به دنبال آن خدمات لازم گسترش چشمگیری پیدا کرد.

او افزود:یکی از خدماتی که همواره در حرم رضوی مشهود و به زائرین ارائه می شود، بحث فرش است که قبلاً بسیار محدود و با توجه به حجم بالای زائرین می طلبید که از فرشی استفاده کنیم که استحکام لازم را داشته باشد و مجموعه به فکر تهیه و تولید فرش مناسب برای رواق افتاد.

نعیم آبادی اظهار کرد:در سال ۱۳۶۰ اولین کارگاه تولیدی در یکی از روستا‌های مشهد افتتاح و در سال ۱۳۶۳ فرش‌های تولیدی روانه‌ی حرم مطهر شدند و با توجه به افزایش و توسعه رواق‌ها دومین کارگاه در کاشمر احداث گردید.

او بیان کرد:در سال ۱۳۹۸ طی بازدید از شهرستان راور، این بار با هدف کارآفرینی و اشتغالزایی و با سرمایه گذاری در راور در اواخر سال ۱۳۹۸ فاز آزمایشی انجام و امروز با حضور مسئولین شهرستان شاهد بهره برداری از اولین دست بافته‌های هنرمندان راوری می‌باشیم تا در حرم مطهر رضوی مورد استفاده قرار گیرد‌.

او گفت: با توجه به رشد تورم مجموعه آستان قدس رضوی دستمزد امسال را ۶۰ درصد افزایش داده است و همانطور که در سال ۹۹ بسته‌های معیشتی و هدایایی اهداء شد امسال نیز این برنامه در دست اقدام می‌باشد.

 نعیم آبادی تصریح کرد:مجموعه آستان قدس رضوی شهرستان راور در زمینه بافت قالی با مشکل کبود نیرو مواجه است و می‌طلبد با همت مسئولین محترم شهرستان و بافندگان هنرمند راوری آستان قدس رضوی شهرستان را یاری کنند تا شاهد استمرار این امر مهم در شهر راور باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار