زنگنه گفت:۱۰ هزار و ۱۳۰ طرح شاخص در حوزه‌های مختلف اقتصادی سیستان و بلوچستان در دست اجراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارسیستان و بلوچستان در نشست بررسی طرح‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: از این میان حوزه کشاورزی با هشت هزار و ۸۲۵ طرح بیشترین سهم را دارد که برای اجرای آنها بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و تکمیل آنها می‌تواند ۱۹ هزار نفر را مشغول بکار کند.

او  بیان کرد: سال گذشته برای احیای ۱۱ طرح راکد در حوزه کشاورزی تحت عنوان امهال تسهیلات و تسهیلات ارزان قیمت اعطا و در کنار آن ۴۹ طرح آبزی‌پروری به میزان ۷۰۶ هکتار احیا شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای ۳۸۹ طرح سرمایه‌گذاری جدید در حوزه کشاورزی ۵۷ طرح صید و صیادی جدید و ۲ طرح جدید آبزی‌پروری به میزان ۷۵۰ هکتار مجوز سرمایه‌گذاری گرفتند.

او  ادامه داد: در بخش صنعت و معدن هم یکهزار و ۲۶۰ طرح مهم در دست اجراست که برای آنها بیش از ۳۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و می‌تواند برای سه هزار و ۴۸ نفر اشتغال پایدار ایجاد کند در همین بخش ۴۲ طرح راکد هم با دریافت تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت احیا شدند و ۲۴۹ واحد جدید هم مجوز سرمایه‌گذاری دریافت کردند.

زنگنه اظهارداشت: خدمات گردشگری هم یکی از حوزه‌های اقتصادی فعال استان است که ۴۲ طرح شاخص در دست اجرا دارد و اجرای آنها هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشت و تکمیل آنها برای حداقل هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال به همراه می آورد.

او  گفت: در حوزه انرژی‌های پاک استان سه طرح مهم نیروگاهی در دست اجرا دارد که برای آنها ۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده و برای ۵۰ نفر اشتغال زایی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در مجموع تکمیل طرح‌ها شاخص اقتصادی این استان برای ۲۳ هزار و ۲۹۷ نفر اشتغال در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار