هفته سی و هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس، امروز (چهارشنبه) با برگزاری ۶ بازی از جمله دیدار سرنوشت‌ساز لیورپول برابر برنلی پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه هفته سی و هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (چهارشنبه) ۶ دیدار برگزار می‌شوند که در مهمترین دیدار تیم فوتبال لیورپول از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه در ورزشگاه ترف مور مهمان تیم برنلی خواهد بود.

لیورپول با ۶۳ امتیاز از ۳۶ بازی در رتبه پنجم جدول رده بندی قرار دارد و برنلی نیز با ۳۹ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه شانزدهم جای گرفته است.

این دیدار برای برنلی به لحاظ جدولی اهمیت چندانی ندارد؛ زیرا حضور این تیم در رقابت‌های فصل آینده لیگ جزیره قطعی شده است و در صورت پیروزی فقط یک رتبه صعود خواهد کرد، اما درباره لیورپول وضع بسیار متفاوت است و می‌توان گفت یکی از مهمترین بازی‌های این فصل قرمز‌های مرسی ساید این بازی خارج از خانه خواهد بود.

با توجه به وضعیت امتیاز‌های تیم‌ها در جدول رده‌بندی، تیم‌های منچسترسیتی و منچستریونایتد، رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کرده اند و حضور آن‌ها در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی است و اکنون ۳ تیم چلسی، لسترسیتی و لیورپول برای کسب ۲ سهمیه باقی مانده رقابت تنگاتنگ و سختی با هم دارند.

با شکست بدموقع لسترسیتی برابر چلسی و باقی ماندن این تیم در امتیاز ۶۶، شاگردان یورگن کلوپ (سرمربی لیورپول) امشب فرصت بسیار خوبی دارند تا با کسب ۳ امتیاز این دیدار خارج از خانه با عبور از لستر خود را به رتبه چهارم برسانند و در فاصله یک هفته به پایان رقابت‌های این فصل لیگ جزیره، سرنوشت کسب جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را در دست خود بگیرند.

از سوی دیگر لیورپول چنان چه بتواند از پس برنلی برآید، هفته آخر در مقایسه با لسترسیتی کار نسبتا آسانی دارد. تیم کلوپ در دیدار آخر میزبان کریستال پالاس بی انگیزه خواهد بود، اما لسترسیتی در هفته آخر باید به مصاف تاتنهامی برود که برای کسب سهمیه اروپا می‌جنگد. با توجه به این شرایط چنان چه شاگردان یورگن کلوپ بتوانند امتیاز کامل دیدار برابر برنلی را کسب کنند، شانس رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا برای آن‌ها بیشتر از لسترسیتی است.

شاگردان یورگن کلوپ آلمانی خوب می‌دانند که نباید برنلی را دست کم بگیرند؛ زیرا همین تیم بود که در دیدار رفت در ورزشگاه آنفیلد با نتیجه یک بر صفر بر لیورپول غلبه کرد و به ۶۸ بازی بدون شکست این تیم در آنفیلد پایان داد.

نکات آماری

برنلی در پی آن است که برای اولین بار از فصل ۱۹۳۰-۱۹۲۹ برابر لیورپول دبل کند.

لیورپول از ۶ بازی خارج از خانه برابر برنلی در ۵ بازی به پیروزی دست یافته است. آن‌ها پس از شکست ۲ بر صفر در آگوست سال ۲۰۱۶ در ورزشگاه ترف مور، در ۳ بازی آخر در این ورزشگاه پیروز شده اند.

لیورپول در ۲ فصل گذشته آخرین بازی‌های خارج از خانه خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

پس از فصل ۱۶-۲۰۱۵ هیچ تیمی نتوانسته است برابر لیورپول در ۲ بازی رفت و برگشت به پیروزی دست پیدا کند.

برنلی که فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به لیگ برتر بازگشت، در تمام ۴ دیدار آخر خانگی خود شکست خورده است.

۳ بازی مهم دیگر:

در دیگر بازی‌های مهم امروز، تاتنهام  از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه میزبان استون ویلا است، آرسنال از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در خانه کریستال پالاس به میدان خواهد رفت و وستهام نیز  از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه مهمان تیم سقوط کرده وست برومویچ خواهد بود.

۲ تیم تاتنهام و وستهام با ۵۹ امتیاز از ۳۶ بازی به ترتیب در رتبه‌های ششم و هفتم جدول قرار دارند و برای حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ اروپا با هم رقابت می‌کنند و آرسنال هم با ۵۵ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه دهم و به امید معجزه‌ای برای کسب جواز حضور در رقابت‌های لیگ اروپا است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار