آیت الله خاتمی گفت: میراث فرهنگی به عنوان بخشی از گذشته ما همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: میراث فرهنگی به عنوان بخشی از گذشته ما همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

اوبا بیان اینکه آثار تاریخی و فرهنگی همچون بازار زنجان جزو سرمایه‌های اصلی استان زنجان و کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: ساماندهی، حفاظت و مرمت بازار بزرگ زنجان بایستی  از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی قرارگرفته و در جریان مرمت و بازسازی بازار زنجان، حفظ هویت تاریخی، معماری و بافت قدیمی این مجموعه نیز با رعایت ضوابط و قوانین مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: جلوگیری از تخریب آثار تاریخی، حفظ و مرمت این بنا‌های ارزشمند به شکل شایسته نیز می­‌تواند به رونق گردشگری استان زنجان کمک کند.

خاتمی افزود: زیرساخت‌های گردشگری استان زنجان به واسطه ظرفیت‌های ارزشمندی که دارد، بسیار نیازمند توجه است و باید زیرساخت‌های جدید برای جذب و ماندگاری گردشگران ایجاد شود.

او ادامه داد: رونق تولید صنایع‌دستی علاوه بر ارتقاء سطح درآمد افراد می‌تواند منجر به رونق اقتصادی صنعت‌گران این عرصه شود، بنابراین با توجه به اینکه امروز صنایع‌دستی بهترین ابزار برای چرخاندن اقتصاد خانواده‌ها است، باید آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بازار زنجان یکی از زیباترین معماری های دنیا رو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
وای من عاشق بازارم مخصوصا قسمت میوه فروشا