دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: امسال ۳۰۰ معتاد متجاهر در استان ساماندهی و جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام بهشتی ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: امسال ۳۰۰ معتاد متجاهر در مراکز اقامتی و بهبود معتادان جمع‌آوری شده و در چرخه درمان برنامه بهبود قرار گرفتند.

او هدف از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر را بهبود معتادان، مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه اشتغال مجدد این افراد به زندگی دانست.

بهشتی اظهارکرد: اقدامات لازم برای مهارت‌آموزی رایگان این افراد از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین ارائه تسهیلات بانکی پس از دریافت گواهی مهارت فنی از این مراکز جهت اشتغال بکار معتادان بهبود یافته انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: با اجرای موفق طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در این استان به اهداف پیشگیری از سرقت در جامعه کمک شده و آمار جرایم سرقت کاهش یافت.

بهشتی با اشاره به اینکه افراد معتاد چنانچه بعد از درمان وارد چرخه کسب و کار شوند احتمال بازگشت به اعتیاد و یا انجام برخی جرایم نظیر سرقت کاهش می‌یابد، افزود: امیدواریم در ادامه طرح ساماندهی معتادان متجاهر و با مشارکت خیرین و کارآفرینان استان، شاهد بازگشت مجدد این افراد به زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و آمار اعتیاد باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.