مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت:از برنامه‌های محقق شده سال گذشته ,افزایش ۱۶۴ درصدی ظرفیت پهنای باند اینترنت در استان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان این که کردستان در زمینه پهنای باند اینترنت دارای رتبه اول کشوری است گفت: افزایش ۵۲ درصدی دایری تلفن ثابت، افزایش ۳۹ درصدی مشترکین فعال اینترنت و افزایش ۴۹ درصدی دایری پورت‌های ADSL جز برنامه‌های محقق شده مخابرات منطقه در سال گذشته می باشد.

حکمت مصرف اینترنت استان در پیک مصرف را ۲۶ گیگ عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت‌های شرکت مخابرات کردستان افزایش پهنای باند اینترنت است که در همین راستا در سال قبل ظرفیت پهنای باند استان ۲۰ گیگ افزایش پیدا کرده و به ۵۰ گیگ رسیده است.

او اظهار داشت: در سال ۹۹ در تمامی بخش‌های مخابراتی در کردستان ۷۰۲ پروژه به بهره برداری رسید.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با اشاره به سرمایه گذاری‌های مخابرات منطقه در استان افزود: در سال ۱۳۹۹ در مجموع در چهار بخش تلفن ثابت، اینترنت، موبایل و سیستم‌های انتقال یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

 حکمت درباره‌ی اقدامات انجام شده مخابرات برای توسعه ارتباطات سیار بیان کرد:احداث ۳۳ نیو سایت, ۱۳۶ سایت روستایی و بین شهری و جاده ایی و ارتقا تکنولوژی ۱۴۸ سایت به 4G در نقاط شهری با هدف برخورداری از کیفیت اینترنت همراه, از جمله این اقدامات می باشد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: افزایش ۱۲ درصدی تعداد مشتریان تلفن همراه اول، افزایش ۶ درصدی سایت‌های BTS و افزایش ۲۶ درصدی ارتقا تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه از دیگر پروژه‌های حوزه ارتباطات سیار هستند.

او گفت: مخابرات کردستان در توسعه فیبرنوری روستایی، دایری تلفن ثابت، پروژه‌های توسعه و نگهداری سیار و افزایش پهنای باند اینترنت دارای رتبه اول و حوزه‌های روابط عمومی، نظام پیشنهادات، تجاری و بازرسی حائز رتبه سوم کشوری می باشند.

در حال حاضر ۵۴۴ روستای کردستان تحت پوشش اینترنت پرسرعت مخابرات هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.