برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در آذربایجان غربی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان ۳۹ برنامه متنوع فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان ۳۹ برنامه شاخص و متنوع فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

او خاطر نشان کرد: شعار امسال گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر "ما مقتدریم" نام‌گذاری شده و با توجه به موضوع کرونا برنامه‌های فرهنگی عمدتاً با محوریت مجازی، اینفوگرافی و ... اجرا می‌شود.

سرهنگ وحیدی افزود: عملیات بیت‌المقدس نقطه عطف دفاع مقدس بود که از دهم اسفندماه آغاز و سوم خرداد آزادسازی خرمشهر به پایان رسید و بعد از ۲ سال تهاجم صدام، تقویت روحیه مردمی، مشارکت گسترده نیرو‌های مسلح و تعیین کننده در عرصه بین‌المللی بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با اشاره به نقش و  جایگاه استان در عرصه دفاع مقدس و جنگ افزود: ۳۵۰ نفر از رزمندگان آذربایجان غربی در عملیات بیت المقدس حضور داشتند و اولین گردان که بعد از آزاد سازی خرمشهر وارد این شهر شد گردان شهید حمید باکری بود.

او ادامه داد: برگزاری رزمایش الی بیت المقدس با حضور ۱۵ هزار نفر از بسیجیان استان، بازسازی عملیات بیت المقدس درخوی،  فضا سازی شهری در ۱۲ فرهنگسرای شهرداری ارومیه و شهرستان ها، راه اندازی نهضت خاطره گویی رزمندگان حاضر در آزاد سازی خرمشهر در ۳۹ پایگاه بسیج از جمله برنامه های است که از اول تا  سوم خرداد برگزار می شود.

سرهنگ وحیدی اظهار کرد: تجلیل از ۷۸ نفر از جانبازان و ۱۰۹ خانواده شهید عملیات بیت المقدس از دیگر  برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در استان  می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.