ثبت ۸۶۴۰ پرونده در تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۸۶۴۰ پرونده در تعزیرات حکومتی استان تشکیل و برای آنها حکم صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران رسانه ها گفت: امسال هشت هزار و ۶۴۰ فقره پرونده در دادگاه های تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که جریمه نقدی برای این پرونده‌ها بیش از سه هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال تعیین شده است.

حسین نجف‌زاده با بیان اینکه بیشترین پرونده تشکیل‌شده مربوط به قاچاق کالا و خدمات است، افزود: میزان جرایم نقدی صادره امسال نسبت به سه ماه نخست سال گذشته رشد ۱۷۲ درصدی داشته است و در تشکیل پرونده نیز رشد ۱۲ درصدی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت و بازرسی در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: سال گذشته نیز ۳۲ هزار و ۴۸۳ پرونده تعزیراتی در آذربایجان غربی تشکیل شد که میزان وصولی جزای نقدی برای آنها سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

نجف زاده با بیان اینکه نظارت بر بازار به طور مستمر انجام می‌شود، افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیرات در استان هشت روز کاری است.

وی ادامه داد: طرح نظارتی برای ۴۳ عنوان کالا در سال جاری ابلاغ شده که به صورت مستمر این کالا‌ها که بیشتر در حوزه اقلام اساسی و مصرفی مردم است، رصد می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی از تشکیل پرونده سوءاستفاده از کارت پیله وری و معافیت مرزنشینان خبر داد و اضافه کرد: سه نفر از محکومان این پرونده‌ها در ۲ مرحله اقدام به ورود کالای قاچاق به تعداد ۱۸۶ هزار دستگاه لوازم خانگی کردند که جریمه و حکم نهایی این پرونده بزرگ قاچاق ۱۸ هزار میلیارد ریال تعیین شده و در حال طی مراحل و وصول جرایم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.