رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: ترغیب مردم به شرکت در انتخابات یک امر به معروف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی در سومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از توصیه‌های أکید مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات اهمیت حضور حدأکثری مردم است.

او با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات برای کشور امنیت آفرین و عزت آفرین است، افزود: در این راستا دشمنان و منافقان به دنبال نا امید کردن مردم و کاهش مشارکت است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه باید مردم را برای مشارکت در انتخابات توجیه و تشویق کنیم، ادامه‌داد: در شرایط فعلی یکی از بزرگترین امر به معروف‌ها دعوت مردم برای مشارکت اجتماعی در امر انتخابات است تا دشمنان این نظام ناامید شوند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: انتخابات هم تکلیف و هم حق مردم است و اگر افرادی از شرکت در انتخابات اجتناب کنند در حقیقت یک حق اجتماعی را از خود سلب کرده‌اند.

او با بیان اینکه انتخاب مدیران و مسئولان توسط مردم یک نعمت بزرگ است، بیان‌کرد: در انتخابات باید اصولی، چون قانونمداری، بی طرفی و اصول اخلاقی را مراعات کنیم تا انتخاباتی شایسته داشته باشیم.

حجت الاسلام حمیدی گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا باید بر اساس قوانین عادی و اسناد بالا دستی برگزار شود و همه مجریان انتخابات و ناظران و کاندیدا‌ها نیز باید اصل قانونمداری را در همه مراحل مدنظر داشته باشند.

او با تأکید بر اصل بی طرفی توسط مدیران و مسئولان اظهار کرد: همه ما مدیران مانند تمامی شهروندان یک سلیقه شخصی در حوزه انتخابات داریم، ولی این سلیقه شخصی نباید در مسائل اداری و کاری ما دخالت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: شایسته است حتی مدیری که مسئولیت او مستقیم با انتخابات ارتباطی ندارد نیز اصل بی طرفی را مراعات کند.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: اگر کسی در حوزه انتخابات از اصل بی طرفی تخطی کرد در وهله اول به او تذکر می‌دهیم و در صورت تکرار برخورد خواهد شد.

او گفت: مهمتر از قانون اصول اخلاقی توسط همه چه کاندیداها، چه مجریان انتخابات و چه عموم مردم مراعات شود و از اصولی، چون تهمت، تخریب و سیاه نمایی پرهیز کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از فرصت‌های فضای مجازی در ایجاد شور انتخاباتی استفاده کنیم، افزود: در برخورد با متخلفین در فضای مجازی حتماً با منافقان و دشمنان برخورد جدی خواهیم داشت، اما جوانان را توجیه و راهنمایی خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار