معاون وزیر علوم:

طرح تاسیس بیوبانک‌ها در آینده بررسی می‌شود

رحیمی شعرباف گفت: طرح ایجاد بیوبانک‌ها در جلسه بعدی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بررسی می‌شود.  

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه دویست و دومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و در جمع خبرنگاران، گفت: این کمیسیون چند دستور جلسه خیلی مهم داشت. در ابتدا گزارشی از جلسه شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تصمیمات اتحاذ شده در آن ارائه شد.  

رحیمی در ادامه بیان کرد: دستور دیگر جلسه گزارش معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت بود که درباره وضعیت علم و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت کشور بود و نکات لازم را همکاران و اعضای کمیسیون شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ارائه دادند.  

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: دستور جلسه دیگر برای تصمیم گیری درباره سه طرح کلان اجرایی در توسعه علم و فناوری بود. یکی از طرح‌ها تولید مواد اولیه و موثره دارویی در داخل کشور بود، طرح دیگر تولید تجهیزات پیشرفته پزشکی در داخل کشور و طرح سوم تقویت و ایجاد بیوبانک‌ها در کشور بود. دو مورد از این طرح‌ها تصویب شد و طرح ایجاد بیوبانک‌ها در جلسه بعدی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بررسی می‌شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار