جعفری از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴۲ نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی به بازار فروش متصل شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جعفری رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های اشتغال حمایتی ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت کار است که با هدف ایجاد اشتغال پایدار و به منظور کمک به رونق اقتصادی خانوار‌ها و تبیین و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در حال اجرا است.

او افزود: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت، ظرفیت و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برند‌های معروف بازار فروش می‌پردازد.

این مسئول ادامه داد: پایین بودن هزینه راه‌اندازی کسب و کار‌های خانگی، کاهش هزینه رفت و آمد و اجاره‌بهای محل کار، امکان رسیدگی به چند شغل به طور همزمان، استفاده از بازار‌های فروش اینترنتی برای اتصال به بازار و بهره‌وری و بازدهی سریع از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره اتصال به بازار متقاضیان مشاغل خانگی در زنجان، گفت: تاکنون ۲۴۲ نفزر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در حوزه‌های قالیبافی، بافنده تابلو فرش، گلیم بافی، خیاطی، قلمزنی و ملیله سازی با همکاری پیشران‌ها برای فروش محصولات به بازار متصل شده اند.


جعفری ادامه داد: برای معرفی محصولات تولیدی در مشاغل خانگی باید برندسازی انجام شود، برندسازی محصولات موجب شناخته شدن آن و در نتیجه جلب مشتری می‌شود و اجرای طرح مشاغل خانگی برای حل مشکلاتی مانند اتصال به بازار موثر است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.