مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفتگو با وزیر خارجه ایران درباره توافق برجام خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امیدواری‌ها برای احیای توافق برجام خبر داد.

بر این اساس، بورل در حساب شخصی خود در صفحه توییتر نوشت: در گفتگو با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران درباره توافق برجام بحث و تبادل نظر کردیم. تیم‌های مذاکره کننده در وین در هفته‌های گذشته پیشرفت خوبی داشتند.

او افزود: اکنون همه طرف‌ها باید تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنند، بنابراین ما می‌توانیم مذاکرات را به پایان ببریم و به اجرای کامل برجام برگردیم. این موضوع برای آژانس بین المللی انرژی اتمی حیاتی است که به فعالیت‌های راستی آزمایی خود ادامه دهد.

روز چهارشنبه نشست کمیسیون مشترک برجام با شرکت هیأت‌های ایران، گروه۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در گرند هتل وین آغاز شد.

اولیانوف پس از پایان این نشست در پیامی نوشت: «دور چهارم مذاکرات به پایان رسید. شرکت‌کنندگان در برجام امروز به این نتیجه رسیدند که پیشرفت خوب و قابل توجهی حاصل شده و احیای توافق در دسترس است.»

انریکه مورا نیز اعلام کرد: «تقریبا مطمئن هستم به توافق نهایی برای احیای برجام خواهیم رسید. ایران در حال مذاکره با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد تمدید توافقنامه فنی است. توافق هسته‌ای کلید ثبات منطقه است.»

گفتنی است مذاکرات احیای برجام با شرکت نمایندگان ۴ کشور مشارکت کننده در این توافق و ایران بدون حضور مستقیم نماینده آمریکا در وین در جریان است. طرف‌های مختلف در حالی درباره احتمال احیای توافق برجام سخن می‌گویند که مقامات واشنگتن بار‌ها تاکید کرده اند تنها در صورت مذاکره درباره برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران حاضر به برداشتن کامل تحریم‌ها علیه تهران هستند.

این در حالی است که مقامات تهران بار‌ها تاکید کرده اند تا زمانی که واشنگتن تمامی تحریم‌های ظالمانه خود را لغو نکند، پایبندی کامل به مفاد برجام امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مهم راستی آزمایی است که باید انجام شود تا تحریم کامل برداشته نشود هیچ کاری صورت نگرفته زمان او با ما هم همین طور ایران را سر کار گذاشتند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ذات شما اروپاییا خصاصت هست، نمیدونم چرا این فلک زده های داخلی نمیفهمن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هم خودت رو هم مارو اسکول کردی مردک
ذات شما نصیحت کنندگان و خیرخواهان روباه صفته، برید گمشید شرتون از سر مردم خودتون و ما کم
بندگان بی خاصیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نمیدونم چرا وقتی این وانت های هندوانه فروش رو که در سطح خیابون ها حرکت میکنند و در بلندگو داد میزنند :هنوانه هندوانه شیرین و آب دار ببر و بخر حراجه حراجه هندوانه .بی اختیار یاد یکسری میافتم و شخصیکه که هر روز میگوید تحت هر شرایطی اینکار رو انجام میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حسبی الله و نعم الکریم نعم المولا و نعم الکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولا و نعم النصیر
آخرین اخبار