ستاره تیم ملی فوتبال برزیل رکورد دار کسب جام در تاریخ دنیای فوتبال است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲ ستاره پا به سن گذاشته دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی با وجود افزایش سن خود نسبت به دیگر ستاره‌های جهان فوتبال در این فصل از رقابت‌های لیگ‌های اروپایی با وجود به دست نیاوردن جام و عنوان در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ‌های داخلی خود توانستند جام حذفی لیگ‌های ایتالیا و اسپانیا را کسب کنند و جایزه بهترین گلزن لیگ‌های داخلی خود را به دست آورند، اما رونالدو و مسی که سال‌های بسیاری است موفق به کسب جام و عناوین مختلف شده اند و اکثر رکورد‌های دنیای فوتبال را به نام خود ثبت کرده اند، یکی از مهمترین عنوان‌ها و رکورد‌های دنیای فوتبال را از دست داده اند و آن را به دنی آلوز ستاره تیم ملی برزیل واگذار کرده اند.

دنی آلوز ۳۸ ساله که هم اکنون در تیم فوتبال "سائوپائولوی برزیل" مشغول به فعالیت است با ۴۱ عنوان قهرمانی بالا‌تر از مسی و رونالدو پر افتخار‌ترین فوتبالیست تاریخ نام گرفته و در میان فوتبالیست‌هایی که همچنان مشغول به فعالیت هستند تنها رونالدو و مسی می‌توانند به رکورد این برزیلی دست یابند. اتفاقی که شاید با توجه سن بالای این ۲ فوق ستاره کمی بعید به نظر می‌رسد.

بازیکنانی که بیشترین جام قهرمانی را در تاریخ دنیای فوتبال کسب کرده اند؛

۱. دنی آلوز (۴۱ جام)

این ستاره ۳۸ ساله با تیم‌های سویا، بارسلونا، یوونتوس. پاری سن ژرمن و تیم ملی برزیل موفق به کسب جام‌های متعددی شده است و هم اکنون نیز امیدوار است که با تیم ملی کشورش و همچنین تیم باشگاهی سائوپائولو رکورد جام‌های خود را افزایش دهد.

۲. لیونل مسی (۳۷ جام)

لیونل مسی بر خلاف دنی آلوز برزیلی تمام جام‌های خود را در یک باشگاه و آن هم بارسلونا به دست آورده است. مسی حتی با تیم ملی کشورش موفق به کسب یک جام نیز نشده است.

۳. آندرس اینیستا (۳۷ جام)

اینیستای اسپانیایی اسطوره کاتالان‌ها نیز اکثر جام‌های خود را در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به دست آورده است. اینیستا اکنون در فوتبال آسیا توپ می‌زند و امیدوار است که آمار خود را در این قاره افزایش دهد.

۴. ماکسول (۳۷ جام)

این ستاره ۳۹ ساله برزیلی که چند سالی است که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است در تیم‌های بزرگی مانند بارسلونا، پاری سن ژرمن، آژاکس و اینتر و همچنین تیم ملی برزیل حضور داشته و افتخارات و عناوین زیادی را کسب کرده است.

۵. رایان گیگز (۳۶ جام)

اسطوره باشگاه منچستر یونایتد که تمام دوران حرفه‌ای خود را در این باشگاه انگلیسی گذراند توانست در مدت حضور ۲۳ ساله خود در منچستریونایتد ۳۶ جام مختلف کسب کند.

۶. جرارد پیکه (۳۵ جام)

ستاره تیم فوتبال بارسلونا که یکی از بهترین مدافعان تاریخ این باشگاه نیز نام گرفته است در تیم‌های منچستریونایند، بارسلونا و تیم ملی اسپانیا ۳۵ جام مختلف کسب کرده است.

۷. کنی داگلیش (۳۵ جام)

اسطوره اسکاتلندی باشگاه لیورپول در طول ۲۲ سال دوران حرفه‌ای خود تنها برای ۲ تیم لیورپول و سلتیک به میدان رفت و توانست با این ۲ تیم ۳۵ جام مختلف و مهم کسب کند.

۸. ویتور بایا (۳۴ جام)

بایا یکی از بهترین دروازه بان‌های تاریخ فوتبال پرتغال بوده است و در دوران حرفه‌ای خود به همراه تیم‌های پورتوی پرتغال و بارسلونای اسپانیا توانست ۳۴ عنوان قهرمانی به دست آورد. بایا از معدود بازیکنانی است که در طول زندگی حرفه‌ای اش توانسته در ۳ جام باشگاهی اروپا به مقام قهرمانی برسد.

۹. ژاوی هرناندز (۳۴ جام)

اسطوره باشگاه بارسلونا و تیم ملی اسپانیا نیز مانند هم تیمی‌های سابق خود مسی و اینیستا اکثر افتخارات خود را در باشگاه بارسلونا به دست آورده و در دوران حضور در این تیم جام‌های مختلف کسب کرده است.

ژاوی نیز مانند هم وطن خود اینیستا به همراه تیم ملی کشورش اسپانیا فاتح جام جهانی و جام ملت‌های اروپا نیز شده است.

۱۰. کریستیانو رونالدو (۳۴ جام)

فوق ستاره پرتغالی با وجود کسب جام‌های مختلف، نسبت به رقیب آرژانتینی خود لیونل مسی، افتخارات متنوع تری را با باشگاه‌های متفاوت به دست آورده است. رونالدو تنها بازیکنی است که در ۳ لیگ معتبر فوتبال اروپا موفق به کسب قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی شده است.

رونالدو بر خلاف لیونل مسی قهرمانی با تیم ملی کشورش را نیز تجربه کرده است. او یک بار قهرمان جام ملت‌های اروپا و یک بار هم قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شده است.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی رحیمی
۰۱:۰۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مسی باید بهترین بیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایول دنیل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسی المپیک 2008 را برده. طلا گرفته.
آخرین اخبار