شناسایی و دستگیری متخلفان شکار در فارس

روابط عمومی محیط زیست استان فارس از شناسایی شکارچی متخلف از طریق ردیابی در فضای مجازی و دستگیری ۱۲نفر متخلف شکار و شروع به شکار و زنده گیری پرنده در شهرستان اقلید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید خبر از دستگیری ۱۲نفر متخلف شکار و شروع به شکار و زنده گیری پرنده در دو ماهه نخست امسال توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان داد.

او افزود: از این متخلفان یک قطعه کبک شکار شده، ۵ قطعه پرنده قمری، ۳قطعه کبک زنده و ۱راس گراز شکار شده به همراه ۱۱ قبضه سلاح مجاز کشف شد.

نجاتی ادامه داد: پرونده این متخلفان به مراجع قضایی شهرستان برای سیر مراحل قانونی ارسال شده و در حال پیگیری است.

او گفت: منطقه شکار ممنوع بصیران و منطقه شکار ممنوع کوه خرسی، تالاب کافتر، سد ملاصدرا از مناطق تحت مدیریت و حفاظت شهرستان اقلید است که امسال به جد پیگیر سطح حفاظتی منطقه شکار ممنوع بصیران هستیم، همچنین احیاء تالاب کافتر و برطرف نمودن موانع ایجاد شده در رودخانه فصلی شادکام منتهی به تالاب کافتر از برنامه‌های این اداره است.

نصرت الله دهقان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس نیز گفت: شکارچی متخلفی که اقدام به شکار کرده و با وقاحت کلیپ کوتاهی از اقدام مجرمانه خود در فضای مجازی منتشر کرده بود با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس به سرعت شناسایی و به پلیس فتا معرفی شد.

او افزود: در پی شکایت این اداره کل به پلیس فتا پرونده‌ای بر علیه این شکارچی تشکیل شده و قضایا در دست پیگیری است.

دهقان تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری نزدیکی که با نیروی انتظامی و پلیس فتا برقرار شده است، هرگونه حیوان آزاری یا شکار جانوران وحشی که تصاویر آن‌ها در فضای مجازی منتشر شود را رصد کرده و متخلفان سریعاً دستگیر و به مقامات قضائی تحویل خواهند شد و هیچ‌گونه اغماضی در برخورد با شکارچیان متخلف وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار