صادرات ۱۵۰ تنی کلم در ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: ۱۵۰ تن محصول گل کلم، کلم سفید و کلم قرمز که با استفاده از سامانه آبیاری نوین کشت شده بود به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد هوشمند، مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با توجه به کشت کلم در فصل بهار، این محصول در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت پنج هکتار و خارج از فصل کشت شد و در کمتر از ۳ ماه به بار نشست.

او ادامه داد: با توجه به شرایط آب وهوایی که در منطقه گاشار فراغه بخش مرکزی ابرکوه برای کشت این محصولات فراهم است، محصول کلم در ۲ مرحله و به صورت نشایی کشت شده که تاریخ کشت اول در خزانه نیمه بهمن بوده و در اسفندماه به زمین اصلی منتقل شده است.

مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه هم اظهار داشت: کشت نشائی محصولات کلم با توجه به زودرس بودن بذر پس از گذراندن یک دوره رشد ۷۰ تا ۹۰ روزه آماده برداشت می‌شود.

حسن زارع ادامه داد: متوسط تولید گل کلم در هکتار ۱۳ تن، کلم پیچ سفید ۱۸تن و کلم پیچ قرمز ۱۰ تن است، اما یک کشاورز ابرکوهی توانست تولید را با دانش‌های علمی و بهره وری آب، در واحد سطح به بیش از ۲ برابر افزایش دهد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.