نجاتگران هلال احمر کردستان علیه کرونا واکسینه شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۲۰۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر در کردستان تاکنون علیه ویروس کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه پیرو برنامه واکسیناسیون کشوری علیه ویروس کرونا و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان این برنامه انجام شده است، اظهار داشت: واکسیناسیون برای نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات استان و اعضای طرح شهید سلیمانی انجام شده است.

او اضافه کرد: تاکنون برای نجاتگران تمامی شهر‌های استان به جز ۲ شهر سروآباد و دیواندره واکسیناسیون انجام شده است و این دو شهر باقی‌مانده نیز در آینده نزدیک انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: با توجه به ماهیت شغلی نجاتگران و سایر اعضا و مواجه آنان با عملیات‌ها و اتفاقات خاص امدادی در حوادث شهری و جاده‌ای، برای پیشگیری از ابتلای این قشر به ویروس کرونا تزریق واکسن انجام شده است.

او ادامه داد: اعضای جمعیت هلال احمر در طرح شهید قاسم سلیمانی به کنترل، شناسایی به موقع بیماران کرونایی و افراد در تماس با آنان و توصیه‌های لازم در این خصوص می‌پردازند.

جلالی با اشاره به اینکه امسال طرح غربالگری کرونا در مبادی مرزی رسمی کل کشور هم به هلال احمر واگذار شد، اضافه کرد: اعضای جمعیت هلال احمر استان در مرز باشماق مریوان تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ مورد غربالگری ویروس کرونا را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.