صندوق بین المللی پول در نظر دارد برای مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ بودجه‌ای معادل ۵۰ میلیارد دلار اختصاص دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول روز جمعه برنامه ۵۰ میلیارد دلاری برای پایان دادن به همه گیر کرونا را در جهان پیشنهاد کرد.

بر این اساس، صندوق بین المللی پول روز جمعه طرحی را برای پایان دادن به همه گیر کرونا با ۵۰ میلیارد دلار بودجه پیشنهاد داد که هدف از آن واکسیناسیون حداقل ۴۰ ٪ از جمعیت جهان تا پایان سال میلادی کنونی است.

کریستالینا جورجیوا، مدیر کل صندوق بین المللی پول، در اجلاس جهانی بهداشت که در چارچوب گروه ۲۰ در رم برگزار شد، گفت: پیشنهادی که ما ارائه کرده ایم اهداف را مشخص، نیاز‌های مالی را تعیین و اقدامات عملی را نیز برای مبارزه با این بیماری همه گیر تعریف می‌کند. هدف این طرح واکسیناسیون حداقل ۴۰ درصد از جمعیت جهان تا پایان امسال و ۶۰ ٪ از جمعیت جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ است تا این گونه بتوان زمینه بهبود اقتصادی پایدار را فراهم کرد.

وی افزود: اکنون کاملا مشخص شده است اتمام بحران اقتصادی کنونی که ناشی از کرونا است، بدون پایان یافتن این بیماری ممکن نیست؛ بنابراین پایان دادن به این بحران به نفع همه کشور‌ها است.

کریستالینا جورجیوا در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مدت‌ها است که ما درباره واگرایی خطرناک شرایط اقتصادی هشدار داده ایم. ادامه این وضع، اوضاع و شرایط را فقط بدتر می‌کند. زیرا فاصله بین کشور‌های ثروتمندی که به واکسن دسترسی دارند و کشور‌های فقیری که این امکان را ندارند، افزایش می‌یابد. در پایان آوریل، کمتر از ۲ ٪ از جمعیت کشور‌های آفریقایی واکسینه شده اند در حالی که بیش از ۴۰ ٪ از جمعیت در آمریکا و بیش از ۲۰ ٪ در اروپا حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

صندوق بین المللی پول در ادامه گزارش خود خاطر نشان کرد شیوع همه گیر کووید-۱۹ در هند می‌تواند از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی- مالی و رونق گیری کسب و کار‌ها در جهان را به طور جدی تحت تاثیر منفی عوامل و متغیر‌های زمینه‌ای خود قرار دهد. با توجه به اینکه هند یکی از اقتصاد‌های نوظهور جهان با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت است ادامه شیوع همه گیر کووید-۱۹ در آن می‌تواند بهبود جهانی را از بین ببرد.

به منظور قرارگیری کشور‌های جهان در مسیر رشد، صندوق بین المللی پول در حال ارائه یک سری پیشنهاد‌ات با هدف اصلی پر کردن خلاء واکسن‌هایی است که بسیاری از کشور‌های در حال توسعه با آن روبرو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار