بیمارستان خیریه ناظران برای ارتقاء سلامت بیماران سرطانی اقدام به عضویت در مرکز اهداء عضو کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، افراسیابی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی با قدردانی از اقدام نیک اندیشانه پرسنل بیمارستان ناظران در نشستی به مناسبت روز اهدای عضو گفت:مشهد به برکت امام رضا (ع) در اهدای عضو مقام اول یا دوم در کل کشور را همیشه به خود اختصاص داده و ما سه قطب مهم پیوند اعضا در کشور داریم که یکی مشهد است، ما نیز دراولین سال تأسیس بیمارستان آمادگی مشارکت در پیوند اعضا را نیز داریم.


 ابراهیم  خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۲۰کشور در دنیا عمل پیوند اعضا را انجام می‌دهند گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقریبا تمام جراحی‌های پیوند اعضا که در دنیا صورت گرفته را به صورت کاملا رایگان برای متقاضی واهداء کننده عضو انجام می‌دهد و این خود افتخار بزرگی برای کشور ایران است.

او در خصوص تعداد پیوند‌های موفق انجام شده در مشهد ابراز خرسندی کرد و افزود: حدود ۲۰سال است که در مشهد عمل پیوند صورت می‌گیرد و بیش از ۴۰۰۰ جراحی موفق انجام شده است.


مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کوچکترین اهدا کننده نوازد ۶ماهه بوده است ادامه داد:هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان تقریبا ۵۸بیمار را از مرگ نجات دهد و برای اهداء عضو محدودیت سنی وجود ندارد واز شش ماهگی میسر است.


 مستشاری رئیس هیئت مدیره بیمارستان ناظران بااشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی و معرفی عمل پیوند اعضاء گفت:اصحاب رسانه می‌توانند مددکار ما باشند تا اهداء عضو را به عنوان یک کار مقدس و فرهنگ ایثارگری در جامعه ترویج بدهیم تا جان انسانهای بیشتر از مرگ نجات یابد و اهمیت ویژه این عمل نیک اندیشانه باید تبدیل به فرهنگ عمومی در جامعه شود.

انتهای پیام//ح. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
خدا خیرشون بده
Germany
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خدا خیرشون بده انشالله این فرهنگ بین همه مردم جا بیفته