آغاز برداشت کلزا در تربت جام

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برداشت کلزا از ۲۴۱ هکتار از کشتزار‌های تربت‌جام آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باقر خدادادی گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این محصول در این منطقه نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش یافت و به ۳۱۴ هکتار رسید، اما با توجه به خشکسالی و عوامل خسارت زا ۱۴۵ هکتار از این سطح بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شد.

او افزود: امسال میانگین تولید این محصول در مزارع مستعد این منطقه در هر هکتار به افزون بر یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم می‌رسد و بیشتر این دانه روغنی در دشت‌های مرکزی و پایین جام شهرستان تربت جام کشت می‌شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: تربت جام از نظر کشت محصول کلزا یکی از مناطق پیشرو در خراسان رضوی است به طوری که ۱۰۰ درصد این محصول در این شهرستان به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

خدادادی بیان کرد: استفاده از مزارع کلزا برای تولید عسل، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش وابستگی به واردات روغن و تناوب زراعی کلزا با غلات از مهمترین مزایای کشت این محصول است که با استقبال کشاورزان این شهرستان مرزی رو به رو شده است.

او تصریح کرد: پارسال ۳۲۴ تن کلزا در این شهرستان برداشت شد و امسال خرید این محصول از سوی اتحادیه تعاون روستایی به صورت تضمینی با ۲ درصد افت ناخالص و رطوبت ۹ درصدی از قرار هر کیلو ۱۱۰ هزار ریال برآورد شده است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام تأکید کرد: برداشت این محصول در این شهرستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.


انتهای پیام//س. ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.