وعده مسئولان افغانستانی برای بهره‌برداری از فرودگاه خوست

مسئولان افغانستانی وعده دادند به منظور افزایش صادرات، فرودگاه خوست به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع‌نیوز، مسئولان اداره هوانوردی می‌گویند قرار است میدان هوایی خوست ده سال پس از آغاز کار ساخت آن، به زودی به بهره‌برداری  برسد.

این مسئولان می‌افزایند که پرواز‌های آزمایشی به میدان هوایی خوست آغاز شده‌اند و به زودی این میدان به یکی از میدان‌های هوایی بین‌المللی افغانستان مبدل خواهد شد.

نعیم صالحی، سخنگوی اداره هوانوردی ملکی گفت: این میدان هوایی به زودی از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان افتتاح می‌شود. 

مسئولان انجمن حمایت از هوانوردی، آغاز به کار میدان‌های هوایی محلی را در کشور برای رونق بازرگانی و افزایش صادرات کشور سودمند می‌دانند.

این انجمن می‌افزاید که با در نظرداشت چالش‌های امنیتی در مسیر شاهراه‌ها، بهره‌برداری از میدان‌های هوایی محلی در کشور برای توسعه کار و بار بسیار مهم است.

محمود شاه حبیبی، رئیس انجمن حمایت از هوانوردی افغانستان، ابراز داشت: «انتقال از راه هوا یکی از راه‌های بسیار خوب است و نقش بسیار مهم در بازرگانی دارد. در حال حاضر که مشکلات امنیتی از راه‌های زمینی چه  در بدخشان، چه هلمند و چه ارزگان باشد، بیشتر شده است، بنابراین راه هوایی بهترین گزینه است.»

فرودگاه خوست با هزینه بیش از ۹۰۰ میلیون افغانی، برابر با معیار‌های میدان‌های هوایی محلی در جهان ساخته شده است.

شماری از بازرگانان می‌گویند که دولت باید برای توسعه خدمات این میدان پس از بازسازی آن کار کند تا زمینه‌های صادرات جلغوز و دیگر کالا‌های صادراتی به گونه مستقیم از این میدان به خارج فراهم گردد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار