وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت اخذ مصوبه شورای عالی سران، رانت‌ها پایان می‌یابد و صنعت خودروسازی شکوفا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با مشارکت کارشناسان خودروساز برای اجرای ۲ برنامه به جمع بندی رسیده بود که با مشارکت شورای رقابت خودرو‌های ایرانی را بر پایه گروه پرتیراژ، کم تیراژ و نوع مدل قرار دهند تا رانت قیمت تمام شده بازار و دلال پایان یابد.

وی با اشاره به اینکه بر پایه آمار ارایه شده گارانتی افزون بر ۴۵۰ هزار خودرو در کشور به پایان رسیده و زیر چادر نگهداشته شده است، افزود: در صورت اخذ مصوبه شورای عالی سران، رانت‌ها پایان می‌یابد و صنعت خودروسازی شکوفا می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تلاش این وزارتخانه برای افزایش تولید، اضافه کرد: صنعت خودروسازی سال گذشته نزدیک به ۲۸ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش تولید داشت.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در سه سال و نیم گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه برنامه‌های اقتصادی دولت و توسعه آن را متوقف و فشار سنگینی بر آن وارد کرد ادامه داد: پدیده کرونا میز مشکلات را مضاعف کرد، اما جمهوری اسلامی ایران با وجود تمامی این مسایل در سال ۹۹ موفق شد ۷۵ میلیارد دلار تجارت خارجی در حوزه صادرات و واردات داشته باشد و چرخه صنعت و تولید کشور متوقف نشود.

وی با بیان اینکه آهنگ توسعه صنعتی و معدنی کشور متوقف نشده و حتی در این بخش هشت درصد رشد توسعه صنعت حاصل شده است خاطرنشان کرد: مردم ایران شایسته خودرو مناسب هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه برای بازدید و افتتاح چند از چند شرکت صنعتی، امضای تفاهم نامه مسوولیت‌های اجتماعی با شرکت‌های صنعتی و تولیدی در راستای توانمندسازی روستاییان و ایجاد اشتغال در بخش حاشیه شهر‌ها به شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل سفر کرده است.

نشست با صنعتگران، معدن‌کاران و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کاشان و شهرک صنعتی صباحی بیدگلی بازدید، کلنگ‌زنی و امضای تفاهم نامه مثلث اقتصادی مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد سپید فراب کویر آران و بیدگل نیز در سفر یک روزه رزم‌حسینی به شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل پیش‌بینی شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی در کاشان وجود دارد.

افزون بر ۸۰۰ واحد تولیدی نیز در شهرستان آران و بیدگل فعال است که بیشتر آن‌ها در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهیا
۱۱:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه راست میگن مجوز بدن هر کسی یه ماشین خودش جمع کنه مثلا پراید را اگه جمع کنی کلا به 60میلیون نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
اینها چقدر دروغگو تشریف دارند من کارشناس صنعت خودرو نیستم یک راه حل دارم اگر واقعا قصد پایان رانت دارید انجام بدهید
هر کسی بالاتر از قیمت کارخانه، خودرو را به فروش رساند به آن افزایش ۹۹٪ مالیات ببندید دیدید چقدر راحت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
قیمت تیبا طبق گفنه شما :
کارخانه تحویل یک ساله 780
تحویل فوری سه ماهه 1200
تحویل فوری یک روزه 1300
دیدید چقدر راحت است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز مشکل قیمت کارخانه است که هیچ توجیهی ندارد. باید واردات آزاد شود راهش همین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دمت گرم زدی تو خال.اینا خودشون عامل بدبختی مردمن.این میندازه گردن اون تون گردن دیگری.ولی انشاءالله تا یه دهه دیگه فاتحشون خوندس با این مدیریت .