معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی از حضوری برگزار شدن برخی مصاحبه‌های دکتری ۱۴۰۰ خبر داد.

محمدحسین عبداللهی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصاحبه آزمون دکتری اظهار کرد: داوطلبان مرحله دوم آزمون دکترای ۱۴۰۰ که دانشگاه خوارزمی را انتخاب کرده اند به اطلاع می­ رساند راهنمای ثبت نام متقاضیان از دیروز یعنی یک شنبه ۲ خرداد ماه در سایت دانشگاه خوارزمی اعلام شده است.

او افزود: مطابق ظرفیت اعلام شده از سوی وزارت علوم به پذیرش داوطلبان دکتری اقدام می‌کنیم که رقم آن حدود ۲۲۰ تعداد است.

عبداللهی تصریح کرد: حدود ۲۲۷۰ داوطلب برای انجام مصاحبه دکتری به دانشگاه خوارزمی معرفی شده اند که بعد از انجام مصاحبه و اعلام نتایج تنها ۲۲۰ نفر را پذیرش خواهیم کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: طبق روال عادی در برخی رشته‌ها تعداد پذیرش دانشجویان دکتر کم و در برخی رشته‌های دیگر بیشتر است، برای مثال در رشته‌های علوم پایه، ریاضیات، رشته‌های زمین شناسی و ... تعداد داوطلب کم است، البته امسال تا حدودی بحث حدنصاب و حد تراز‌هایی در دانشکده‌ها تاثیرگذار خواهند بود.

عبداللهی گفت: هرچه تراز بالاتر باشد تعداد افراد مصاحبه شونده برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه خوارزمی هم محدودتر خواهد بود و هم اکنون در این زمینه در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.

او درباره نحوه مصاحبه آزمون دکتری گفت: دانشکده‌های دانشگاه خوارزمی با تدابیر اندیشیده شده بخش‌هایی از مصاحبه دکتری را به صورت حضوری برگزار خواهد کرد که ما این موضوع را به اختیار خود دانشکده‌ها گذاشته ایم که بعد از بارگذاری مدارک علمی دانشجویان، در سایت دانشگاه زمان دقیق مصاحبه از سوی دانشکده‌ها و گروه‌ها به دانشجویان اعلام خواهد شد.

مدارک لازم برای جلسه‌ی مصاحبه‌ی کنکور دکتری ۱۴۰۰

مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات

مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات

شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی سازمان سنجش

گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تایید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده کرده‌اند.

تمامی مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

گفتنی است، تمامی مدارک اعلام شده باید همراه با مدارکی که به صورت مستقل از سوی دانشگاه‌های مصاحبه شونده اعلام می‌شود، از سوی داوطلب ارائه شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.