سرپرست موزه دانشگاه خوارزمی گفت: قصد داریم در صورت امکان تا پایان سال بخشی از موزه دانشگاه خوارزمی را راه اندازی کنیم.

افسانه کامران عضو هیئت علمی گروه چندرسانه‌ای دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سال گذشته بحث مرمت ساختمان میراثی که معروف به ساختمان پروین است به پایان رسید و در آن زمان دانشگاه درصدد بود تا بخشی از این ساختمان را به موزه دانشگاه اختصاص دهند.

او افزود: موزه خوارزمی نشان دهنده تاریخ و هویت ۷۰ الی ۸۰ ساله دانشگاه است و با عنوان دستاوردها، میراث معنوی و ملموس دانشگاه که بخشی از آن می‌تواند در اشیای آموزشی و کمک آموزشی و آزمایشگاهی و علمی و اداری باشد به عموم افراد نشان داده شود.

کامران تصریح کرد: تاریخ دانشگاه خوارزمی حدود چند سالی با تاریخ دانشگاه تهران مشترک است، به همین علت بخشی از اسناد در دانشگاه تهران موجود است و از سال گذشته بنده به عنوان سرپرست موزه خوارزمی انتخاب شدم و به صورت اختصاصی شروع به فعالیت در راه اندازی موزه خوارزمی کردم.

سرپرست موزه دانشگاه خوارزمی ادامه داد: در ابتدا به جمع آوری عکس‌های قدیمی دانشگاه اقدام کردیم و سپس مراحل بعدی را پیش بردیم و در حال حاضر در مرحله مجامع شناسی اشیا و طبقه بندی و جمع آوری اسناد برای تبدیل آن‌ها به فایل‌های دیجیتال هستیم که در صورت کمک‌های مالی شاید بتوانیم بخشی از موزه را تا پایان امسال راه اندازه کنیم.

او با بیان اینکه راه اندازه موزه خوارزمی تنها موزه دانشگاهی نبوده، بلکه مکانی برای تعامل مردم شهر با موزه است، تاکید کرد: سیر آموزش عالی همراه با تاریخ دانشگاه خوارزمی و آشنایی با مفاخر علمی و گالری هنری و کافه و فضای باز برای فراغت دانشجویان و عموم مردم در موزه خوارزمی به نمایش گذاشته می‌شود.

عضو هیئت علمی گروه چندرسانه‌ای دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: از همان ابتدا قصد داشتیم اولویت موزه خوارزمی را بر مبنای روایت گویی و قصه گویی راه اندازی کنیم، به این معنا که سیر تحولات زندگی اشخاص بالا مقام علمی به صورت قصه گویی برای افراد بیان شود، به عنوان مثال این موزه که قرار است در سال ۲۰۲۱ افتتاح شود باید مخاطب محور و کاربر پسند و تعاملی باشد.

کامران تصریح کرد: دانشگاه خوارزمی دارای چند موزه با عنوان گیاه شناسی، جانور شناسی و زمین شناسی است، به همین علت انتظار مسئولان این دانشگاه این است که موزه خوارزمی بتواند مسیر آینده را برای افراد ترسیم کند و صرفا در گذشته باقی نماند که البته شیوع ویروس کرونا در این زمینه محدودیت‌هایی را به خصوص در حوزه مدیریت منابع انسانی برای ما پدید آورده است.

میزان بودجه موجود برای راه اندازی دانشگاه خوارزمی

عضو هیئت علمی گروه چندرسانه‌ای دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی درباره بودجه موجود برای راه اندازی موزه دانشگاه خوارزمی گفت: بودجه‌های موجود برای راه اندازی موزه‌های خوارزمی دارای چند مشکل جدی است که یکی از آن‌ها مشخص نبودن جایگاه موزه در چارت سازمانی است و همین عامل باعث بروز دو مشکل جدی در این زمینه می‌شود.


بیشتر بخوانید


کامران اضافه کرد: در ضمن گفتنی است که بازدید از موزه خوارزمی برای تمامی عموم آزاد آزاد است و تنها دانشجویان یا اهالی دانشگاه خوارزمی اجازه بازدید از آن را ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار