مهری فرشاد گفت: پارسال ۱۰ مورد مرگ مغزی در استان وجود داشت که اعضای ۵ مورد از آن‌ها به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد و ۵ مورد دیگر اعضای آن‌ها برای اهدا مناسب نبود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهری فرشاد مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی  گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا پس از هر مرگ مغزی از فرد اهداکننده تست کووید ۱۹ گرفته می‌شود و ۵ بیمار مرگ مغزی که اعضای آن‌ها اهدا نشد به دلیل مثبت شدن تست کرونای آن‌ها بود.


بیشتر بخوانید 


فرشاد عنوان کرد: در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار پیوند عضو اضافه می‌شود و در هر دو ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می‌دهد این در حالی است که در هر ۱۲ ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی شده و به زندگی برمی گردد.

او با بیان این که با اهدای اعضای هر فرد مرگ مغزی می‌توان به ۸ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید، افزود: با اهدای بافت‌ها نیز از یک تا ۵۳ نفر از معلولیت نجات می‌یابند.

فرشادافزود : متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می‌توانند با مراجعه به سامانه www.ehda.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند و یا با ارسال کد ملی خود به شماره ۳۴۳۲ جزو خانواده اهدا کنندگان عضو شوند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.