معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پایش ملی پایه شـشم ابتدایی در ۳۸ مدرسه اسـتان برای ۹۰۹ دانش‌آموز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد محمدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح پایش ملی پایه شـشم ابتدایی در ۳۸ مدرسه اسـتان برای ۹۰۹ دانش‌آموز برگزار شد.

او افزود: این طرح به منظور بررسی و ارزیابی کیفیت آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی با رعایت اصول علمی نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای با رعایت سهم طبقات مختلف مانند شهری، روستایی، عشایری، دخترانه، پسرانه، دولتی و غیردولتی برگزار و نمونه اصلی تعیین شد.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: یافته‌ها و نتایج این پایش در اصلاح و ارتقاء استاندارد‌های آموزشی، برنامه‌ریزی درسی، برنامه‌ریزی آموزشی در سال‌های تحصیلی آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او همچنین به آغاز پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه chbedu.ir و براساس کدپستی و کد ملی دانش‌آموز از ابتدای خردادماه اشاره کرد و ادامه داد: ثبت‌نام دانش‌آموزان با بارگذاری مدارک مورد نیاز ثبت‌نام در این سامانه امکان‌پذیر است و نیاز به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست.

محمدی گفت: تمام متولدین نیمه دوم سال۱۳۹۳ و نیمه اول سال۱۳۹۴ و متولدین روز اول مهر ۱۳۹۴ و یا قبل از آن به شرط آن‌که سن آن‌ها از حداکثر سن مقرر در آیین‌نامه اجرایی مدارس بیشتر نباشد، می‌توانند برای سال تحصیلی آینده در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

او افزود: کلاس اولی‌ها قبل از ثبت نام قطعی باید سنجش تحصیلی خود را انجام دهند که این سنجش از هفته دوم خرداد در پایگاه‌های سنجشی که از طرف مدرسه معرفی خواهد شد، انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار