والی نورستان از دولت و طالبان خواست تا این ولایت را به عنوان منطقه‌ای غیرجنگی به رسمیت بشناسند تا زمینه برای سفر گردشگران فراهم شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حافظ عبدالقیوم» والی نورستان از دولت و طالبان خواسته‌است تا این ولایت را به عنوان منطقه‌ای غیرجنگی به رسمیت بشناسند تا زمینه برای سفر گردشگران برای بازدید از مناظر طبیعی نورستان فراهم شود.

والی نورستان به بی‌بی‌سی گفته‌است که سفر گردشگران، فرصت‌های خوب اقتصادی و کارآفرینی را برای مردم محلی ایجاد می‌کند.

به گفته او، نبود امنیت باعث شده تا بسیاری از گردشگران از ولایات دیگر نتوانند به این ولایت برای گردش سفر کنند.

والی نورستان از حکومت و طالبان خواسته که این ولایت را یک منطقه غیرجنگی اعلام کنند تا مردم در میان سختی‌های جنگ و خشونت بتوانند با سفر به این ولایت از طبیعت زیبای آن لذت ببرند.

او گفته‌است که تنها در روز‌های عید ۷ هزار گردشگر داخلی با استفاده از آتش‌بس سه روزه، از نورستان دیدن کرده‌اند.

ولایت نورستان در شرق کشور با سه رودخانه بزرگ و چندین رودخانه کوچک، دره‌های سرسبز، کوه‌های پوشیده از درختان و مناظر بی‌نظیر طبیعی، از دیدنی‌ترین مناطق افغانستان است.

سال گذشته پس از آن‌که نورستان به عنوان پارک ملی افغانستان اعلام شد، مقامات محلی گفتند که روزانه صد‌ها نفر از این ولایت خوش آب و هوا دیدن می‌کنند.

با این حال، هنوز امکانات بود‌وباش برای بازدیدکنندگان فراهم نشده و راه‌های منتهی به این ولایت، خاکی و ناهموار است و موتر‌های شخصی به مشکل رفت‌وآمد می‌کند.

به گفته والی نورستان، امنیت این ولایت شکننده است و جنگ‌جویان طالبان و گروه‌های شورشی دیگر در برخی از ولسوالی‌های این ولایت و ولایات همجوار آن فعالیت گسترده دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار