معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران گفت:سال گذشته ۱۵۹ هزار پرونده از سوی بازرسان اتاق اصناف به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و ارزش ریالی این رسیدگی‌ها ۷۰۷ میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،نیک منش معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف گفت: ما در معاونت بازرسی اتاق اصناف ایران به صورت رندم کار رصد و پایش کالا‌های اساسی را انجام می دهیم و اگر کمبود یا گرانی در سطح عرضه ایجاد شود به گوش مراجع بالا دستی می رسانیم. ما در اتاق اصناف پویشی به نام « بی قیمت نخریم» را راه انداختیم که به تمام صنوف ابلاغ کردیم و در سراسر کشور این طرح در حال اجرا است. علاوه بر اقدامات فوق در بحث رعایت دستورالعمل های بهداشتی تعداد ۲ میلیون و ۶۶۲ هزار بازرسی انجام دادیم که نتیجه آن پلمپ ۱۷ هزار واحد صنفی بود.

او بیان کرد: در زمان تشکیل اتاق اصناف بخشی به نام بازرسی تشکیل شد، اما در آن زمان بسیاری اعتقاد داشتند که بازرسی نباید از دل خود بازرسی‌ها باشد، اما تجربه چندین ساله نشان داد که ناظری بالاتر از اصناف برای اصناف نیست. بازرسان ما با تمام امکانات و تجهیزات محدودی که دارند ماموریت‌ های محوله را به خوبی اجرا می کنند تا از هر گونه سو استفاده احتمالی جلوگیری کنند. موضوع هدفمند سازی‌ یارانه‌ها، افزایش قیمت بنزین، شیوع کرونا و هر اتفاقی که در این مدت رخ داد با همراهی اصناف ایران با بخش‌های مختلف همراه بود.

او بیان کرد: تعداد بازرسان اتاق اصناف ایران حدود هزار و ۵۰۰ نفر است که در سال ۹۹ حدود ۳ میلون و ۳۰۰ هزار بازرسی انجام شد که افزایش ۲۷ درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

معاونت نطارت و بازرسی اتاق اصناف ایران گفت:سال گذشته ۱۵۹ هزار پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و ارزش ریالی این رسیدگی‌ها ۷۰۷ میلیارد تومان بود. ما در نظارت‌ها به سمت کنترل احتکار و بازرسی از مراکز عمده توزیع حرکت کردیم و همین باعث افزایش کیفیت پرونده‌های تخلف بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار