استاندار قزوین گفت: توسعه صادرات کالا‌های غیرنفتی در کشور به عنوان یک ضرورت مهم در گرو توجه به رشد کیفیت و ارتقای استاندارد است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار در دیدار شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: استاندارد نقش مهم و برجسته‌ای در تقویت صادرات کالا‌های تولیدی به خارج از کشور دارد.

جمالی پور اضافه کرد: ارتقای استاندارد یکی از راه‌های مهم رونق و تقویت تولید به شمار می‌رود و باید بسیار جدی گرفته شود.

او افزود: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین، نقش استاندارد در پیشبرد اهداف توسعه و رونق صنعت این استان بسیار مهم و قابل توجه است.

استاندار در ادامه با اشاره به اینکه قزوین یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور است، گفت: نخستین شهر صنعتی ایران در این استان احداث شده است.

جمالی پور با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان افزود: برخی واحد‌های تولیدی مطرح این استان از سالیان گذشته دچار مشکل شده اند، ولی در کنار آن‌ها شهرک‌های صنعتی جدیدی نیز ایجاد شده که صنایع مهمی در آن‌ها مشغول فعالیت و تولید هستند.

او ادامه داد: قزوین از ظرفیت‌های بالایی در حوزه سرمایه گذاری برخوردار است و در جذب سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشتاز است و امیدواریم با تحولات بین المللی پیش رو فرصت‌های جدیدی در این حوزه به دست بیاید.

استاندار در ادامه خواستار کمک سازمان ملی استاندارد در حوزه تقویت نیروی انسانی اداره کل استاندارد قزوین در راستای تکمیل چارت نیروی انسانی این دستگاه شد و گفت: قزوین استانی صنعتی با صنایع در رسته‌های مختلف است و باید شاهد تقویت نیروی انسانی استاندارد باشیم.

جمالی پور در پایان از آمادگی این استان برای کمک به تجهیز آزمایشگاه استاندارد در گمرک خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار