رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، برای تالاب الله آباد خشکسالی و پدیده ریزگرد‌ها پیش بینی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، رحمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، رودخانه‌های اطراف تالاب الله آباد هیچ خروجی ندارند و به تبع با افت شدید منابع آبی مواجه هستیم که پیش بینی می‌شود خشکسالی و پدیده ریزگرد‌ها را در این تالاب داشته باشیم.

رحمانی درباره طرح انتقال پساب شهرک صنعتی کاسپین، البرز و لیا هم افزود: این طرح توسط اداره آب منطقه‌ای قزوین در حال بررسی و هنوز گزارش آن برای اداره محیط زیست ارسال نشده است.

او اضافه کرد: از وظایف اداره محیط زیست در ابتدا تایید استاندارد بودن خروجی تصفیه خانه‌ها است که بر اساس آب‌های کشاورزی غیر مثمر مورد استفاده قرار بگیرد و سپس موضوع ساماندهی آن جزء وظایف آب منطقه‌ای است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک درباره چرای شتر‌ها هم گفت: این حیوانات معمولا از شهرستان نظرآباد، اشتهارد و بویین زهرا وارد می‌شوند که در تلاش برای خروج آن‌ها هستیم به طوری که ا کنون تعدادی از صاحبان آن‌ها به مرجع قضایی معرفی شده اند.

رحمانی با اشاره به بسته شدن چند زهکش در تالاب الله آباد گفت: با اجرای این طرح آب به اراضی پایین دست منتقل و باعث پوشش گیاهی خوبی در این منطقه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار