مدیر پایگاه بافت تاریخی کرمان گفت: کارگاه آشنایی با مستندسازی و برداشت از بنا‌های تاریخی، روز چهارشنبه به صورت آنلاین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پیمان سلیمانی، مدیر پایگاه بافت تاریخی کرمان گفت: کارگاه آشنایی با مستندسازی و برداشت از بنا‌های تاریخی روز چهارشنبه، ۵ خرداد‌ ماه امسال در یکی از خانه‌های تاریخی کرمان به صورت آنلاین از طریق کانال های ارتباطی اداره کل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: همچنین به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، بافت تاریخی کرمان به صورت پرسش و پاسخ در فضای مجازی معرفی شد.

سلیمانی تصریح کرد: این اقدام به منظور آشنایی دانشجویان مرمت ابنیه تاریخی با بافت تاریخی کرمان و همچنین ارائه اقدامات مرمتی و حفاظتی در آن انجام گرفت.

او با اشاره به اینکه نحوه حفاظت و مراقبت و همچنین برطرف کردن آسیب‌های وارده به بافت تاریخی کرمان از جمله مسائلی بود که در این جلسه مجازی مطرح شد، بیان کرد: این فعالیت مجازی با همکاری انجمن علمی مرمت دانشکده هنر و معماری صبا، دانشگاه شهید باهنر کرمان انجام شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار