کاهش ۴۰ درصدی مصرف انرژی با استفاده از پنل‌های خورشیدی

مدیر عامل شرکت دادمان یزد از کاهش ۴۰ درصدی مصرف انرژی با بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا داد، مدیرعامل شرکت دادمان یزد، گفت: کارشناسان و تیم فنی این شرکت با حضور در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد و با بهره گیری از استاندارد‌های روزِ جهانی و ملی، فناوری‌های دوستدار محیط زیست و کاهش هزینه‌ها در کنارِ بازدهی بالا موفق به ارایه طرح‌های تحقیقاتی متفاوتی در خصوص نقش نیروگاه‌های خورشیدی در ادارات و سازمان‌های دولتی شدند که این امر منجر به کاهش مصرف انرژی به میزان ۴۰% در ساعات پیک در ماه‌های گرم سال شده است.

او افزود: هدف اصلی این شرکت احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر روی سقف سوله‌های کارخانجات صنعتی است و واحد‌های صنعتی در حدود ۳۰ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند، به این ترتیب پتانسیل احداث ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی بر روی سقف سوله‌های صنعتی وجود دارد.

عضو هیات موسس و مدیر کارگروه نیروگاه‌های خورشیدی درشهرک‌های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: در صورت بالفعل شدن این پتانسیل کمک شایانی به وزارت نیرو در تامین برق کشور و پیک زدایی به خصوص در ماه‌های گرم می‌شود و همچنین منبع درآمد جدید و مطمئن برای واحد‌های صنعتی از طریق تولید و فروش برق سبز به وجود می‌آید.

داد افزود: این شرکت با بهره‌گیری از مشاورانی از کشور‌های آلمان و چین که جزء سازندگان برتر تجهیزات خورشیدی در سطح بین المللی هستند به حوزه نیروگاه‌های خورشیدی (مسکونی، تجاری و صنعتی) ورود پیدا کرده و با بالاترین کیفیت، خدماتی مانند طراحی، مشاوره، تامین تجهیزات، نصب و بهره برداری، تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.