مرحله شانزدهم طرح آمایش اتباع کشور‌های افغانستان و عراق در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بهمن عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با اشاره به حضور بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در استان ، گفت: مرحله شانزدهم طرح آمایش اتباع خارجی و تمدید مدارک اقامتی اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت معتبر در استان آغاز شده است و به مدت چهار ماه ادامه دارد.

عشایری افزود: با توجه به این موضوع، کلیه اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش ۱۵ و اتباع عراقی دارای کارت هویت ۱۴ باید به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان مراجعه کنند.

وی درخصوص اهداف اجرای طرح آمایش اتباع کشور‌های مورد نظر، گفت: آمایش اتباع خارجی در واقع بروزرسانی آمار و اطلاعات اتباع خارجی و توزیع مناسب جمعیت آنان در پهنه سرزمین ایران است که به هماهنگی و برنامه‌ریزی در عرصه‌های متفاوت و خدمات رسانی توسط دستگاه‌های مختلف نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در استان قزوین در مجموع ۶ دفتر خدمات اقامت و اشتغال وظیفه اجرای طرح آمایش ۱۶ را به عهده دارند، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی از احتمال ابتلا مراجعان، این طرح فقط با حضور سرپرست خانوار و از طریق اطلاع رسانی توسط دفاتر و بر اساس نوبت دهی انجام می‌شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: اتباع خارجی در زمان مراجعه به دفاتر کفالت علاوه بر مدرک اقامتی قبلی خود باید هزینه‌های مربوط به تمدید کارت آمایش و پروانه اشتغال را بر اساس مصوبات قانونی مراجع ذیربط پرداخت کنند.

وی افزود: همزمان با اجرای طرح آمایش، مجوز اشتغال به کار نیز در دفاتر انجام می‌شود و افرادی که مشمول دریافت مدارک موقت اشتغال هستند می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

عشایری همچنین درخصوص آمار حضور اتباع خارجی در قزوین، گفت: در استان، دو بخش مرکزی و کوهین از توابع شهرستان قزوین برای حضور، اقامت و اشتغال اتباع خارجی موصوف مجاز هستند که در مجموع از ۵۸ هزار اتباع خارجی در استان، ۱۶ هزار نفر از آنان پناهنده دارای کارت آمایش و ۱۰ هزار نفر دارای گذرنامه و مابقی غیر مجاز هستند.

وی گفت: همچنین بیش از پنج هزار دانش‌آموز و بیش از ۲ هزار دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان قزوین تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار