نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از گزارش‌ها درباره احتمال تمدید توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین همراه با انتشار پیام یک روزنامه نگار ایرانی که گفته است ایران برای مدت یک ماه همکاری‌های فنی با آژانس را ادامه خواهد داد، در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر واقعیت داشته باشد این امر اقدامی مثبت و ضروری است. ما مشتاقانه منتظر اعلام رسمی هستیم.

روز پنجشنبه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در حال رایزنی با ایران در خصوص تمدید توافق با آژانس هستند.

آژانس در این بیانیه تاکید کرده است که توافق سه ماهه ایران و آژانس و نظارت بر سایت‌های هسته‌ای این کشور که در تاریخ ۲۱ فوریه حاصل شد همچنان پابرجاست.

در این بیانیه آمده است: آژانس و ایران در حال رایزنی درباره اجرای تفاهم نامه موجود هستند و در این خصوص طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در این بیانیه خاطرنشان کرد: با ایران در حال مذاکره درباره تمدید توافق نظارت سه ماهه هستیم. این توافق در ۲۱ فوریه به امضا رسید.

در این بیانیه آمده است: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی طی روز‌های آینده در این زمینه گزارشی به روز شده را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه می‌دهد.

به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، مهلت توافق سه ماهه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه فعالیت دوربین‌های نظارتی این نهاد امشب به پایان می‌رسد. طبق این توافق از بامداد دوشنبه ایران می‌تواند حافظه دوربین های نظارتی فراپادمانی آژانس را پاک کرده و یا نزد خود نگه دارد و بازرسان آژانس دیگر امکان دسترسی به این تصاویر را نخواهند داشت.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می خواهد مذاکرات را ادامه دهد تا این توافق سه ماه دیگر تمدید شود. رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است امروز کنفرانسی خبری در این باره برگزار کند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار