بازار امروز با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز دوشنبه ( سوم خرداد) بازار مانند روز گذشته با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در سوم خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در سوم خرداد

برای سومین روز متوالی در هفته جاری شاهد آغاز منفی بازار بورس تهران و قدرت نمایی تمام عیار فروشندگان هستیم.

در دقایق ابتدای شروع معاملات شپنا اولین چراغ سبز را در میان بزرگان روشن کرد.

افت سه هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و ۱۰۴هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های سیدکو، ولساپا و اپال بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فملی، خساپا و خودرو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

تقاضا در فلزات اساسی ها هم کمی جان گرفت. فملی در محدوده صفر تابلو مثبت داد و ستد می شود. ذوب با پیشروی بیش از 2 درصدی در قیمت 285 تومان قرار گرفته است. فخوز، فاسمین و کاوه نیز در مدار مثبت دنبال می شوند.

بانکی‌ها همچنان پرعرضه دنبال می‌شوند. افزایش تقاضا موجب شد تا وتجارت در این لحظه کمی از کف قیمتی روزانه فاصله بگیرد. وپاسار و وبصادر با افت حداکثری قیمت با فروشندگانی که در صف نشسته اند همراه اند.

بانکی‌ها نیز با بهبود تقاضا داد و ستد می‌شوند. وپارس, ونوین, وپست, وشهر, وملل و وگردش با تعادل میان خریداران و فروشندگان با گرایشی مثبت معامله می‌شوند. وبصادر, وپاسار, سامانو و وکار پر عرضه‌های گروه اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت سه هزار و ۶۴۷واحدی (۰.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۰۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۴۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های شپنا، برکت، فملی، خودرو، وبصادر، شستا و شتران در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های فگستر، فتوسا، کزغال، ذوب، کرمان، ساوه و آریا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۲۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صف‌های خرید حدود ۳۸۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۹۴۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۵۵۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و سمگا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۵۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید فتوسا، وسپهر و فگستر در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۶۰میلیارد تومان (۹۳درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۳۵۵میلیارد تومان (۲۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۷۱نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف تولید و توسعه سرب روی (فتوسا) به ۲۸.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۶۱۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۵۰۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی» با تقاضای ۱۹۵میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۲۳درصد از ۶هزار و ۳۲۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۴۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۵۴۵درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۷۳۵میلیارد تومان خواهد رسید.

عقب نشینی خریداران و افت تقاضا موجب شد تا پالایشی‌ها نیز به محدوده‌های منفی کشانده شوند. شبندر افت بیش از ۳.۵ درصدی قیمت را تجربه می کند. شپنا در مدار منفی ۳.۲ درصدی قرار گرفت. شتران در محدوده صفر تابلو با نوسانات منفی همراه شده است.

شاخص کل حدود هفت هزار واحد افت کرد

افت ۶هزار و ۷۴۲واحدی (۰.۶درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۰۱هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن با کاهش ۰.۹درصدی مواجه شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به حدود ۹۰۵میلیارد رسید.

در سومین روز از خرداد ماه شاهد آغازی منفی همراه با تداوم قدرتنمایی فروشندگان بودیم. اگرچه رفته رفته کمی تقاضا در بازار جان گرفت و برخی گروه‌ها همچون پالایشی‌ها و فلزات اساسی‌ها در مدار مثبت قرار گرفتند، اما افسار بازار باز هم به دست فروشندگان افتاد و آن دو گروه نیز همسو با کلیت بازار به محدوده‌های منفی کشانده شدند.

در ساعت 11:00 شاخص کل با افت بالغ بر ۷۰۰۰ واحدی در مرز ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد در حال بندبازیست و عمده نماد‌های شاخص ساز در نتیجه فشار فروش در کف قیمتی روزانه قرار گرفتند و در مجموع ارزش صفوف فروش بازار بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان است.

در ساعت 11:20 رنج کشی های مثبت در پالایشی ها شپنا را با رشد بیش از 2.5 درصدی قیمت همراه کرد. شبندر در قیمت 1948 تومان در مدار مثبت 3 درصدی دنبال می شود. خریداران شتران به صف نشستند.

نماد وبملت با افت بیش از 20 درصدی بازگشایی شد.وبملت روی ۳۸۷ تومان و ۲۰ درصدی منفی مچ شد.

بازگشایی وبملت موجب شد 5 هزار واحد دیگر به افت شاخص اضافه شود. در ساعت 12:20 شاخص کل با کاهش 12 هزار واحدی مواجه است.

شاخص کل با افت ۱۲هزار واحدی به معاملات پایان داد

 افت ۱۲هزار و ۱۸۹واحدی شاخص کل (۱.۱درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۰۹۵هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن ۱.۳درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار میلیارد تومان رسید.

حدود ۳۷۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی

رشد بیش از سه درصد ۲۶نماد و افت بیش از سه درصد ۳۵۵نماد

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
از اول هفته شاخص بیشتر از 70 هزار واحد ریخته چرا کسی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
این چه وضعیه وبملت با منفی 20 درصد باید باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
قیمت مس در جهان هر روز در حال افزایش هست اما فملی هر روز منفی می خوره چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
میگن از صنعت داخلی حمایت کنید ما هم در بورس سرمایه گذاری کردیم اما چرا از ما حمایت نمیشه یعنی الان همه صنایع ضرر می دن که همه نمادها منفی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
پس کی می خواد بورس درست بشه همه پولمون رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
این چه وضع بازاره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
ماشالا هیچکدوم از مقاله ها و پست های ریزش سنگین بورس و سکوت مسئولین اصلا تو صفحه اصلی نمیارید که یه موقع مسئولین ناراحت نشن
آخرین اخبار