وزیر بهداشت:

خرداد ماه اولین واکسن ایرانی عرضه می شود

سعید نمکی گفت: طبق قولمان در خردادماه واکسن ایرانی را روی میز میگذاریم و به دنیا ثابت می کنیم که در این عرصه هم بردیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،امروز پروژه های بهداشتی، درمانی دانشگاه های علوم پزشکی اهواز و آبادان هم زمان با سوم خرداد روز ملی مقاومت،ایثار و پیروزی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و حسین گروسی سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افتتاح شد.

نمکی وزیر بهداشت در این مراسم گفت: در بحث تبدیل دانشکده به دانشگاه خیلی ها موضوع جمعیت را مطرح و ایرادات قانونی وارد کردند اما آبادان و خرمشهر و استان خوزستان با همه نقاط دیگر فرق دارد،خوزستان باب الشهداست و به گردن همه ما و نسل های آینده ما حق دارند.

او با بیان اینکه مایه افتخار است که توانستیم به قولمان عمل کنیم، افزود:دفاع مقدس به ما درس های بزرگی آموخت،ما یاد گرفتیم که می شود با ایمان،تقوا و عشق برای دفاع از وطن با حداقل ها در مقابل حداکثرها ایستاد و پیروز شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد:در دفاع از وطن و آرمان های انقلاب ما همه در کنار هم هستیم،آموختیم که تنها بسیجی وار و با انقلابی بودن می توان کشور را مدیریت کرد، ما در اوج تحریم های ظالمانه بودیم،همه راه ها را به روی ما بسته بودند،همه کنار هم قرار گرفتیم و بازهم حماسه دوران دفاع مقدس تکرار شد.

نمکی گفت: ثابت کردیم که می شود دست خالی هم مبارزه کرد، امروز مژده می دهم که ما در عرصه واکسن،طبق قولی که دادیم در خردادماه واکسن ایرانی را به کار خواهیم گرفت و ثابت می کنیم که در میدان واکسن نیز پیروز شدیم.

او اضافه کرد: ویروس انگلیسی که در خوزستان زمین گیر شد در هیچ کشوری این چنین مدیریت نشد،نه تنها بیمار مبتلا به کرونا در پشت در بیمارستان نماند بلکه هیچ مورد اورژانسی و یا بیماران نیازمند آی سی یو را مشاهده نکردیم که سردرگم باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه خون شهدا تا اینجا به ما کمک کرده است گفت:ما مدیون آنها و خانواده هایشان هستیم.

نمکی افزود:امروز ما در مدیریت کرونا در جایگاه بسیار خوبی ایستاده ایم،موج چهارم کرونا گرچه بیماران بسیاری داشت اما میزان مرگ و میر ما کمتر از دوره های قبل بود.

او گفت:ما ویروس هندی و آفریقای جنوبی را در گوشه های کشور مشاهده کرده ایم،استان های جنوبی و مرزهای دریایی بخشی از نگرانی های ما هستند،باید نظارت و پیگیری ها را در مرزهای دریایی تقویت کنیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد:پیگیر راه اندازی بخش های دیالیز و شیمی درمانی خواهیم بود تا به زودی در خرمشهر راه اندازی شوند.

ارتقاء دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه

ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: خوشحالیم که در کلان منطقه ۴ کشور دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه ارتقاء پیدا کرد.

او افزود:امروز بخشی از پروژه های استان خوزستان به بهره برداری می رسند و در خدمات به مردم کوتاهی نخواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد:دوره کرونای انگلیسی برای استان ما بسیار سنگین بود و اگر حمایت های وزارت بهداشت نبود دچار بحران میشدیم، مرگ و میر کاهش یافته است و این مهم محقق نمیشد مگر با تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در خط مقدم.

او گفت:در حال حاضر ۱۱۰۰ بیمار بستری در استان داریم و روند ابتلا  به کرونا کاهشی است.

استان خوزستان طولانی ترین دوره ابتلا به کرونا را سپری کرد

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز گفت: بیست و ششمین آیین پویش «ره سلامت» به آن معناست که با وجود اولویت بودن مبارزه با کرونا اما توسعه مراکز درمانی را فراموش نکرده ایم.

او افزود:استان خوزستان طولانی ترین دوره ابتلا را سپری کرده است و ۱۳۰ روز از آخرین دوره کرونا در استان ما می گذرد،ما هیچگاه دست از تلاش نکشیده ایم و همواره در خط مقدم با این ویروس مبارزه خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد:دانشکده علوم پزشکی آبادان به  عنوان تنها دانشکده ای که در مناطق آزاد وجود دارد می تواند نخستین منطقه آزاد علمی کشور نیز شود،امیدواریم با تبدیل دانشکده به دانشگاه این مهم به زودی رخ دهد.

تکمیل و تجهیز بیمارستان در حال ساخت آیت الله طالقانی آبادان

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان هم گفت: قدردان زحمات مجموعه بهداشت و درمان در سراسر کشور هستیم.

او افزود:کشورهای بزرگی در این شرایط کم آوردند اما ما با تلاش پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه کردیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که در اختیار منطقه آزاد اروند هست،از مدیرعامل این سازمان می خواهیم تا با تمام توان برای رفع مشکلات تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اضافه کرد: از وزیر بهداشت می خواهیم بیمارستان در حال ساخت آیت الله طالقانی که بسیج مستضعفان کار آن را برعهده دارد هر چه زودتر تجهیز،تکمیل و وارد چرخه درمان شود.

او گفت: پایگاه های اورژانس ما نیز با کمبودهایی مواجه هستند.

توریسم درمانی امروز یک صنعت بزرگ است

جلیل مختارنماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وزیر بهداشت قول داد دانشکده تبدیل به دانشگاه شود و پس از آن قرار بود سند ساختمان قدیمی منطقه آزاد اروند به نام وزارت بهداشت شود،الان زمان عمل به وعده هاست.

او افزود: انتظار میرود از این پس شاهد افزایش سطح علمی منطقه باشیم،افتخاریست برای ما که دانشکده تبدیل به دانشگاه شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نظر واردات دارو و تجهیزات پزشکی ظرفیت آن را داریم که داروخانه هلال احمر در منطقه آزاد اروند ایجاد شود و کمکی باشد به مردم.

مختار گفت:منتظر رسیدن رشته های جدید نظیر دندانپزشکی و داروسازی به دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستیم.

او افزود: توریسم درمانی امروز یک صنعت بزرگ است،ما باید از این ظرفیت استفاده کرده و با  فراهم کردن زیرساخت های لازم این حوزه را توسعه دهیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:بزرگترین مشکل ما در حوزه پیشگیری از کرونا عدم کنترل دقیق مرزهای آبی است، باید این معضل حل شود.

مرزهای زمینی برای کنترل ویروس کرونا همچنان بسته اند

ولی الله حیاتی معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان هم در این مراسم گفت: اقدامات بسیاری در این استان برای مقابله با کرونا انجام گرفت.

او افزود:در بحث کنترل مرزها، کشتی ها در ۴۰ مایلی شهرها  متوقف و کنترل می شود،مرزهای زمینی همچنان مسدود هستند .

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان تصریح کرد:اعمال محدودیت ها و طرح شهید سلیمانی را به اجرا در آورده ایم که کمک زیادی به ما کردند وهمه دستگاه ها پای کار هستند.

منطقه آزاد علمی در جنوب غرب خوزستان

گروسی سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اولین گام با باید ایجاد همدلی و وحدت میان مسئولان است؛پای کار هستیم اما انتظار همکاری و همراهی از همه دستگاه ها داریم.

او افزود:این قول را می دهیم که پایه گذار یک منطقه آزاد علمی در جنوب غرب استان باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.