مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ یکی از قله‌های پرافتخار و سراسر رشادت هشت سال دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این روز ثمره حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و ایثارگری ملت در طول دفاع مقدس و در اعزام فرزندان، همسران و برادران خود به جبهه‌هاست.

او گفت: پیروزی این عملیات به لطف و مدد الهی صورت گرفت، زیرا با وجود وجه تمایز ما با دشمن بعثی که مجهز به سلاح‌ها، تجهیزات و کمک‌های همدستان خود در کشور‌های غربی بود، مردم ایران موفق به بازپس‌گیری خرمشهر به عنوانی فتحی بزرگ شدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: تلاش رزمندگان و شهدای عملیات بیت المقدس پس از چند مرحله در سال ۶۱ به آزادسازی خرمشهر منجر شد که ۵۷۴ روز در اشغال دشمن بعثی بود.

او یادآور شد: در عملیات آزاد سازی خرمشهر، یگان‌هایی از کل کشور حضور داشتند و آنچه نمایان بود و در این میان یگان‌های اصفهان از جمله لشکر امام حسین (ع)، نجف اشرف و سرداران شهید از جمله احمد کاظمی، حسین خرازی و دیگر شهدای مخلصی که فقط برای خدا مبارزه می‌کردند حضور داشتند.

سردار شیروانیان همچنین با اشاره به جنایات اخیر در افغانستان و همچنین عراق و سوریه در قالب عملیات انتحاری و انفجار گفت: اگر فداکاری رزمندگان و شهدای مدافع حرم نبود ما اکنون معضلات زیادی داشتیم، زیرا همه این نقشه‌ها برای نظام کشیده شده بود و به برکت خون شهدا و فداکاری ملت و ایثارگری رزمندگان، نصرت خدا بر مردم ایران ارزانی و شر  فساد کنده شد.

او انتخابات پیش رو را خرمشهری دیگر عنوان کرد و گفت: در این صحنه مهم و حساس باید هم حضور حداکثری، آگاهانه و دشمن‌شکن و هم انتخاب اصلحی داشته باشیم که سکان مملکت و نظام را به دست کسی بدهیم که بتواند آرمان‌های شهدا و ایثارگران را پاسداری کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان به برنامه‌های پیش‎ بینی شده برای گرامیداشت سوم خرداد اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها از پنجشنبه هفته گذشته با مراسمی در گلستان شهدا در قالب روایت گری عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و تجلیل تعدادی از خانواده‌های شهدای عملیات بیت المقدس شروع شده است.

او ویژه برنامه روایت گری، نورافشانی و اجرای گروه سرود در گلستان شهدا را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در شامگاه یکشنبه برشمرد و گفت: امروز هم مراسم پیاده‌روی رزمندگان لشکر امام حسین (ع) از سی و سه پل به سمت گلستان شهدا با هدف بیعت دوباره با آرمان‌های شهدا و ادامه راه آن‌ها در حال انجام است.

سردار شیروانیان برنامه دوی امدادی دانشجویان دانشگاه امیرالمومنین (ع) از میدان لاله به سمت گلستان شهدا عصر امروز و اجرای برنامه‌های متنوع با حضور گروه‌های سرودو و تئاتر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در گلستان شهدا را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در اصفهان برشمرد.

شهر خرمشهر در چهارم آبان ۱۳۵۹ در پی ۳۵ روز پایداری و جانفشانی به اشغال نظامیان عراقی درآمد و به مدت ۵۷۸ روز (۱۹ ماه) در تصرف آنان باقی ماند.
سوم خرداد ماه ۶۱ خرمشهر درعملیات بین المقدس رزمندگان اسلام از دست قوای حکومت بعث عراق آزاد شد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.