مزار شهدای مهاباد به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد (فتح خرمشهر)، غبارروبی و گلباران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مزار شهدای مهاباد به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد (فتح خرمشهر)، غبارروبی و گلباران شد، در این آیین معنوی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نیرو‌های نظامی و انتظامی، مسوولان و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

حاضران در این مراسم باشکوه با حضور در سر مزار شهدا با غبارروبی و گلباران مزار آن‌ها ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گلکون کفن این شهرستان ادای احترام کرده و یاد و خاطره شان را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقامحمدی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد در حاشیه این مراسم با بیان اینکه روحیه انقلابیگری در بین ملت شریف ایران اسلامی همیشگی و پیوسته است عشق به شهدا و ماندن در راه و مکتب شهدا و احساس دین همیشگی به شهدا و ایثارگران را یکی از نمود‌های عینی این فرهنگ غنی و مترقی عنوان کرد.

فتح خرمشهر به عنوان یک حادثه تاریخی و سرنوشت‌ساز پایان‌بخش دوره اول جنگ است که با تجاوز عراق به ایران در تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ آغاز شد و با آزادسازی مناطق اشغالی به پایان رسید.


بیشتر بخوانید


طی عملیات بیت‌المقدس، پنج هزار و ۳۸ کیلومترمربع از خاک وطنمان از جمله شهر‌های خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز - خرمشهر آزاد و علاوه بر این شهر‌های اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج و همچنین ۱۸۰ کیلومتر از خط مرزی نیز تامین امنیت شد.

حدود ۱۹ هزار نفر از نیروی دشمن در عملیات بیت المقدس به اسارت رزمندگان در آمدند و بالغ بر ۱۶ هزار تن نیز کشته و زخمی شدند.

۶۱ فروند هواپیمای جنگی، یک فروند بالگرد، ۱۵۰ دستگاه تانک و نفربر، ۳۰ قبضه توپ، ۲۰۰ دستگاه خودروی زرهی سبک و سنگین در این عملیات منهدم و ۱۵۰ تانک، ۳۰ قبضه توپ و ۳۰۰ دستگاه خودرو زرهی سبک و سنگین به غنمیت گرفته شد.

گلباران و غبارروبی گلزار شهدای مهاباد به مناسبت سوم خرداد

در این عملیات لشکر ۳ زرهی و لشکر‌های ۱۱ و ۱۵ پیاده عراق به میزان ۸۰ درصد، لشکر‌های ۹ و ۱۰ زرهی به اندازه ۵۰ درصد، لشکر ۷ پیاده ۴۰ درصد، لشکر ۵ مکانیزه و لشکر‌های ۶ و ۱۲ زرهی به میزان ۲ درصد، تیپ‌های ۹، ۱۰ و ۲۰ گارد مرزی ۱۰۰ درصد، تیپ ۱۰۹ پیاده ۶۰ درصد، تیپ‌های ۶۰۱، ۶۰۲، ۴۱۶، ۴۱۹ پیاده عراق ۵۰ درصد و تیپ‌های ۳۱، ۳۲ و ۳۳ نیرو‌های مخصوص به میزان بسیار زیادی منهدم شدند.

شهرستان مهاباد بیش از ۷۵۶ نفر شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.