برداشت گل محمدی از گلستان روستای کرخنگان

رئیس منابع طبیعی وآبخیز داری شهرستان خاتم گفت: ٣۵ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمودنقیبی، رئیس منابع طبیعی وآبخیز داری شهرستان خاتم با بیان اینکه طرح ترسیب کربن از سال ٩۶ در شهرستان آغاز شده است گفت: این طرح در شهرستان خاتم در هشت روستای کرخنگان، چنارناز، ولیعصرکندر، توتک، خوانسار، برزگر، رحمت آباد و حسن آباد با جمعیت ۴٢٠٠ نفر در سطح ١٠٠ هزار هکتار اجرایی شده است.

نقیبی افزود: در این طرح کشت گیاهان کم آبخواه رزماری، گل گاوزبان، زعفران و گل محمدی و احداث سد خاکی، کوپه کاری و بذر کاری گونه‌های انغوزه و بادام کوهی، برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با بیماری‌ها دامی، گلیم بافی و خیاطی، راه اندازی مشاغل خرد خانگی و پرداخت تسهیلات از اقداماتی است که انجام شده است

او بیان کرد: در این طرح ٣۵ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌ها به کشت گل محمدی اختصاص یافته که به صورت پایلوت در روستای کرخنگان کشت شده و بازدهی خوبی داشته است.

نقیبی اظهارداشت: پیگیر هستیم برای توسعه کارگاه‌های گلاب گیری در سطح روستا‌ها تسهیلات بانکی پرداخت شود تا فرآوری گل در خود منطقه انجام شود.

رئیس منابع طبیعی بیان کرد: مهمترین اهداف این طرح توانمند سازی جوامع محلی به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی، حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و استفاده بهینه از پتانسیل هرمنطقه است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.